Online hry hráva čoraz viac ľudí. V mnohých nájdete desiatky miliónov hráčov. Viete, ktoré hry sú najobľúbenejšie?
1. Playerunknown’s Battlegrounds
Online akcia Playerunknown’s Battlegrounds (PUBG) si získala až 50 miliónov hráčov. Ponúka viacero rozľahlých máp, ktoré slúžia ako bojisko. Okolo neho sa po chvíli vytvorí kruh, ktorý sa zmenšuje a zabije každého, kto v ňom zostane. Vašou úlohou je prežiť až do konca. Nebudete to mať ľahké, pretože súperite s 99 ďalšími hráčmi a víťaz môže byť len jeden. Hra vyšla na PC a konzoly a neskôr aj vo verzii pre iOS a Android.
2. Fortnite Battle Royale
Herné štúdio Epic Games sa inšpirovalo úspechom PUBG a vytvorili vlastnú verziu gigantickej arény. Fortnite doplnili o komplexné mechaniky zbierania materiálov, vytvárania a ničenia budov, schodov či iných prekážok. Tvorcovia zvolili kreslený štýl grafiky, ktorý osloví najmä mladšie ročníky. Fortnite sa vďaka pravidelnej podpore a dobrému marketingu teší veľkému záujmu aj v roku 2020. V súčasnosti ho hráva až 39 miliónov aktívnych hráčov.
Tip: Niekedy nestačí byť najlepším. Ak vám hra laguje, skôr či neskôr vás niekto zabije. Preto by ste mali zvážiť kvalitný optický internet. Konečne si budete môcť užiť pohodové hranie s minimálnou odozvou.
3. Apex Legends
Nápad hry o prežitie využili aj tvorcovia Apex Legends. Tentokrát však nebojujete sami (prípadne s ďalšími dvomi), ale spoločnosť vám robia iní hráči v 6-členných skupinách. Každá z postáv má unikátne schopnosti, ktoré otvárajú množstvo taktických možností, a hra sa tak stáva dynamickou. Apex Legends v jednom mesiaci dosiahol až 50 miliónov hráčov.
4. League of Legends
Najúspešnejšia MOBA hra existuje už od roku 2009. Odvtedy si však prešla mnohými zmenami. Okrem vynovenej grafiky sa dočkala aj nových módov, mechaník a itemov. Hráči bojujú v tímoch s piatimi členmi. Vyhráva tím, ktorý zničí nepriateľský Nexus. Jednoduchá premisa pôvodne vznikla ako mód pre stratégiu Warcraft 3. Dnes hru hráva 27 miliónov hráčov.
League of Legends ovládlo aj svet e-sports, kde sa stalo najsledovanejšou hrou v histórii. Každoročne sa konajú turnaje a minulý rok si víťazi League of Legends World Championship rozdelili až 2,2 milióna dolárov.
5. Counter-Strike: Global Offensive
Najznámejšia FPS hra Counter Strike: Global Offensive je napriek problémom s hackermi stále obľúbená. V súčasnosti ju hráva 32 miliónov aktívnych hráčov. Vývojári z Valve do hry pridali nový systém odmien. Počas hrania získavate nové levely a odomykáte skiny, ktoré môžete predávať za skutočné peniaze.
6. HearthStone
Americké štúdio Blizzard predstavilo zberateľskú kartovú hru HearthStone ešte v roku 2012. Hra si okamžite získala milióny priaznivcov, ktorí podľahli zbieraniu silnejších kariet, ktoré ich zvýhodnia v boji proti iným. Zdanlivo jednoduché mechaniky sa po rokoch nového obsahu neustále rozrastali a vznikli tak nové taktiky. HearthStone teraz hráva 29 miliónov ľudí z celého sveta.
7. DOTA 2
DOTA 2 je vylepšenou verziou pôvodnej hry Defense of the Ancients, ktorá vytvorila žáner MOBA. Valve odkúpilo práva a značnú sumu peňazí investovalo do turnajov. Víťazi najväčšieho turnaja International 2019 získali až 30 miliónov dolárov.
Rovnako ako v League of Legends, aj tu vyhráva tím, ktorý skôr dobyje pevnosť nepriateľa. DOTA 2 je však zložitejšia, a teda aj menej prístupná pre bežného hráča. V súčasnosti ju hráva 5 miliónov ľudí.
8. Minecraft
Minecraft asi nemusíme predstavovať. Tento 3D sandbox v uplynulých rokoch ovládol väčšinu sociálnych sietí a dokonca sa dostal aj na poličky kníhkupectiev. V hre môžete postaviť prakticky čokoľvek. Celý jej svet sa skladá z kociek, ktoré kombinujete a vytvárate tak nové objekty so špecifickými vlastnosťami. Minecraftu podľahlo až 91 miliónov hráčov.
9. Division 2
Postapokalyptické stvárnenie Washingtonu oslovilo 4,6 miliónov hráčov. Spolu s inými ľuďmi plníte úlohy uprostred trosiek veľkomesta. V jednej hre môže byť naraz 8 hráčov, na ktorých útočia hordy nepriateľov. Division 2 získalo dobré hodnotenia aj od kritikov.
10. Splatoon 2
Splatoon 2 je najoriginálnejšia hra tohto rebríčka. Každý hráč má zbraň, ktorá namiesto nábojov vystreľuje farbu. Cieľom hry je premaľovať väčšinu mapy farbou vášho tímu. Počin Nintenda na krátky čas zaujal aj komunitu streamerov a aj vďaka nim si Splatoon 2 získal 5 miliónov hráčov.