Reklama

10 elektromobilov s najhorším dojazdom na našom trhu [prehľad]

Zdroj | Fiat
Števo Porubský
Zdroj | Fiat
Zdroj | Fiat

Po prezretí tabuľky s 423 elektromobilmi na našom trhu sme vybrali 10 osobných elektromobilov, ktoré majú najbiednejší dojazd na jedno nabitie.

Pri selekcii sme prišli tiež na to, že medzi elektromobily na našom trhu s najhorším dojazdom patria prevažne úžitkové elektromobily. Pri nich sa totiž nepočíta, že by mali denne prejsť stovky kilometrov.

Pozrite si

Ktorý elektromobil na Slovensku sa fakt oplatí? Našli sme TOP 10 [prehľad]

Obsah pokračuje pod reklamou

Úžitkové elektromobily zväčša operujú v nejakom okruhu a po pracovnej dobe sa vedia nabíjať. Prípadne sa vedia nabíjať aj počas nakladania, resp. prekladania tovaru, ak je nabíjačkou vykladisko vybavené. Samozrejme, takých nabíjačiek je dnes ešte veľmi málo, no postupne pribúdajú a budú pribúdať. Elektrický úžitkový elektromobil sa totiž firme oplatí výrazne viac ako bežný úžitkový automobil. Ale o tom inokedy.

Po vytriedení osobných a úžitkových elektromobilov sme vybrali 10 tých najhorších, alebo aby sme boli presní, tých s najhorším dojazdom na našom trhu. Chabý dojazd totiž nemusí znamenať, že auto je zlé. Naopak, niekomu môže práve malá batéria, ktorá znižuje hmotnosť i samotnú cenu elektromobilu, vyhovovať.

Zdroj | Dacia

Aktuálne najslabší dojazd, a to len 190 km na jedno nabitie, majú Fiaty 500 rôznych karosárkych špecifikácií s menšou, len 23,8 kWh batériou. Hneď za nimi je niekoľko Citroënov s dojazdom čosi vyše 220 km a dvojica Dacia Spring Electric 45 a Spring Electric 65 s dojazdom 225, resp. 228 km. Na konci tabuľky top desiatky je už lne Toyota PROACE VERSO EV L1 50 kWh s dojazdom 230 km.

Ak by sme išli ešte hlbšie, tak za ňou nasleduje Toyota PROACE VERSO EV L2 50 kWh, PEUGEOT e-Expert Combi Long 50 kWh L2 a PEUGEOT e-Expert Combi Long 50 kWh L3, všetky tri s rovnakým dojazdom 230 km.

Zoznam elektromobilov nájdete v tabuľke nižšie vrátane základných dát o daných elektromobiloch, ako je ich cena, výkon, kapacita batérie, ale aj spotreba.

ModelCena od…VýkonBatéria (netto)Dojazd (WLTP)Spotreba
1.Fiat 500e HB (23,8 kWh)28 990 €70 kW23,8 kWh190 km12,53 kWh/100 km
2.Fiat 500e 3+1 (23,8 kWh)29 990 €70 kW23,8 kWh190 km12,53 kWh/100 km
3.Fiat 500e Cabrio (23,8 kWh)31 990 €70 kW23,8 kWh190 km12,53 kWh/100 km
4.Citroën ë-Jumpy Combi L2 50 kWh46 590 €100 kW45 kWh220 km20,45 kWh/100 km
5.Citroën ë-Jumpy Combi L3 50 kWh47 790 €100 kW45 kWh224 km20,09 kWh/100 km
6.Citroën ë-SpaceTourer L2 50 kWh50 590 €100 kW45 kWh224 km20,09 kWh/100 km
7.Citroën ë-SpaceTourer L3 50 kWh51 790 €100 kW45 kWh224 km20,09 kWh/100 km
8.Dacia Spring Electric 4516 900 €33 kW26,8 kWh225 km11,91 kWh/100 km
9.Dacia Spring Electric 6518 900 €48 kW26,8 kWh228 km11,75 kWh/100 km
10.Toyota PROACE VERSO EV L1 50 kWh46 590 €100 kW49,2 kWh230 km21,39 kWh/100 km

Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.