Stellantis šokuje – Berlingo, Combo a Rifter kúpite už iba ako elektromobily!

Skupina Stellantis, do ktorej patria automobilky bývalých skupín Fiat Chrysler Automobiles a PSA Group, oznámila odstránenie spaľovacích motorov z ponuky vybraných modelov. Rovnakou cestou sa časom vyberie aj dcérska značka automobilky Citroën, DS Automobiles.

Mnohé automobilky začali v priebehu uplynulých dvoch rokov rapídne rozširovať svoje ponuky plne elektrických vozidiel, často s prísľubom plnej elektrifikácie celého svojho portfólia. Po rozšírení elektrickej ponuky prichádza rad na zúženie tej spaľovacej. Ako prvá v tomto smere podniká kroky automobilka Stellantis.

Skupina prostredníctvom svojich automobiliek oznámila zúženie ponuky motorizácií na európskom trhu. Modely Citroën Berlingo, Opel Combo Life a Peugeot Rifter prišli o motorizácie 1.2 PureTech a 1.5 Blue HDi. V ponuke sú už iba s jediným pohonom – plne elektrickým. Tieto zmeny sa už odrazili aj v slovenských konfigurátoroch.

ZDROJ | Citroen

Všetky tri menované modely sú postavené na prakticky identickej platforme, ktorej súčasťou je 50 kWh batéria s oficiálnym dojazdom 280 kilometrov a podporou rýchleho nabíjania výkonom 100 kW, vďaka ktorému je vozidlá možné nabiť na 80 % už v priebehu 30 minút na nabíjačke.

Pozrite siOpel Vivaro-e – o túto elektrickú dodávku bude vo firmách „bitka“

V rovnakom čase automobilka DS Automobiles na výstave CES 2022 predstavila svetu svoj pretekársky monopost Formula E World Championship DS E-TENSE FE21, ktorý plánuje využiť na testovanie technológií pre budúce produkčné elektromobily. Automobilka zároveň oznámila, že od roku 2024 už budú všetky jej novo predstavené modely 100 % elektrické.

ZDROJ | DS Automobiles

Ako upozorňuje aj portál Electrek, je pomerne zaujímavé, že do takejto rapídnej elektrifikácie sa púšťa práve skupina, ktorej šéf sa sťažuje na vysoké náklady na výrobu elektromobilov.

Pozrite siRenault ZOE prepadol v teste bezpečnosti Euro NCAP, predbehla ho aj Dacia

Generálny riaditeľ skupiny Stellantis Carlos Tavares totiž koncom minulého roka vyhlásil, že výroba elektromobilov je oproti spaľovacím vozidlám drahšia až o 50 %, no tieto náklady nemôže odzrkadliť vo finálnych cenách, pretože si väčšina ľudí strednej triedy tieto autá nebude môcť dovoliť.

Elektrifikáciu osobnej prepravy, do ktorej automobilky tlačia najmä politici a regulačné orgány, podľa Tavaresa mnohé spoločnosti neprežijú. Stellantis si na túto transformáciu vyčlenil investičný balík v celkovej výške 30 miliárd eur, ktoré plánuje minúť najneskôr do roku 2025.

ZdrojStellantis

Komentáre k článku