Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Zažili sme nový Renault Austral. Ako sa nám s ním jazdilo po Madride?

Zažili sme nový Renault Austral. Ako sa nám s ním jazdilo po Madride?
Tomáš Šmidák
Zažili sme nový Renault Austral. Ako sa nám s ním jazdilo po Madride?

Francúzsky Renault chŕli jeden zaujímavý model za druhým. Po inovatívnom Renault Megane E-tech a nových konceptoch predstavených na Paris Motor Show 2022 prichádza aj úplne nové SUV/Crossover Renault Austral.

My sme sa naň boli pozrieť v španielskom Madride, kde sme mali možnosť sa s ním bližšie zoznámiť a naplno spoznať novú cestu, ktorou sa značka uberá.

Obsah pokračuje pod reklamou

Renault Austral dizajnovo nadväzuje na nový jazyk značky Renault, ktorý bol zadefinovaný Meganom E-tech. Či už ide o prepracovanú masku, nové logo, elegantné krivky po bokoch alebo efektné zadné svetlá. Svojou veľkosťou sa radí do kategórie C/SUV, takže ide o pomerne veľké rodinné auto.

V ponuke výrobcu nahradí novinka model Kadjar. Nami jazdený model je odetý v krásnej matnej sivej farbe a je v najvyššej výbave Esprit Alpine. Jej súčasťou je aj zatmavená strecha či efektné 20″ disky kolies.

Príjemný prekvapením je interiér, z ktorého cítiť kvalitu a prémiovosť. Okrem kože vás v interiéri privíta napríklad aj alcantara a to nielen na prístrojovej doske a vo výplni dverí ale aj na volante. Infotainment podobne ako v prípade Meganu E-tech beží na operačnom systéme Android a jeho rýchlosti a fungovaniu nemáme čo vytknúť. Potešilo nás aj pekné ambientné osvetlenie či audio Harman Kardon, ktoré hrá naozaj dobre.

Čo sa týka pohonu, tak my sme mali na vyskúšanie hybridnú verziu s výkonom 200 koní, ktorá bola vybavená treťou generáciou technológie 4Control. Tá pomocou natáčania zadnej nápravy až do 5°, napomáha k lepšej manévrovateľnosti novinky a prispieva aj k športovejšiemu pocitu spoza volantu.

Nakoľko infotainment systém beží na operačnom systéme Android k dispozícií máte okrem aplikácií od Google napríklad aj prehliadač, v ktorom si viete spustiť webové stránky či YouTube. Toto kvôli bezpečnosti môžete robiť len počas státia, no vie to zabaviť vašu posádku a špeciálne deti na dlhú dobu.

Renaultu Austral nechýba ani pestrá ponuka asistentov. Či už ide o protikolízneho asistenta, asistenta udržovania v pruhoch či adaptívny tempomat. Ten má dve vychytávky, ktoré sa nám špeciálne páčili. Okrem toho, že po prečítaní rýchlostného obmedzenia, sa vie danej rýchlosti automaticky prispôsobiť, dokážete si prispôsobenú rýchlosť ďalej upraviť.

Ak teda auto prečíta 90-ku viete si v systéme navoliť, že k nej pridá ďalších napr. 5 alebo 10 km/h. Samozrejme treba myslieť na dodržiavanie predpisov cestnej premávky, no Renault vám dáva možnosť voľby a prispôsobenia, čo sa nám veľmi páčilo.

To ako nový Austral jazdí, na akej cenovke bude začínať a kedy sa na náš trh dostane sa dozviete v najnovšom videu na kanáli TECHBOX.sk: