Reklama
Advertisement
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.
  • #Eco
  • 2 min.
  • 14.2.2022

Začala vojna proti majiteľom aút so spaľovacím motorom?

Začala vojna proti majiteľom aút so spaľovacím motorom?
Zdroj | Pixabay
Richard Pliešovský
Začala vojna proti majiteľom aút so spaľovacím motorom?
Zdroj | Pixabay
Zdroj | Pixabay

Keď to nejde po dobrom, skúsme ešte pritvrdiť. Možno takto nejako treba chápať snahy Európskej únie o ochranu životného prostredia. Únia sa snaží presadzovať alternatívne pohony, ktoré budú mať minimálny dopad na ekológiu. Tieto fakty už azda každý ovláda a do budúcnosti s nimi ráta. Ale čo ak je už budúcnosť za rohom?

Slovensko prednedávnom hostilo výkonného podpredsedu Európskej komisie Fransa Timmermansa. S ministrom životného prostredia Jánom Budajom diskutoval o tzv. zelenej transformácii. Európska únia si za cieľ stanovila znížiť čisté emisie skleníkových plynov do roku 2030 minimálne o 55 %. „Na Slovensku podporujeme ambiciózne klimatické ciele, pretože si uvedomujeme, že ide o naše prežitie,“ uviedol Ján Budaj.

Pozrite si

Hyundai Motor končí s vývojom spaľovacích motorov, zameria sa na elektrinu

K téme prirodzene patril aj prechod na elektromobilitu. Timmermans vyzdvihol, že mnohé automobilky sa tejto výzvy chytili a investujú do nej obrovské zdroje. To je však len časť tejto problematiky. Pravdou je aj to, že únia tlačí na výrobcov novými normami, ktoré prinášajú vysoké náklady na ich implementáciu.

Niektoré automobilky (Nissan, Hyundai) dokonca volia taký extrém, že do Európy prestávajú dodávať vozidlá na konvenčný pohon. O stave elektromobility na Slovensku svedčí napríklad fakt, že sme nedávno „oslavovali“ tisícku nabíjacích bodov.

Zdroj | Pixabay

Ďalším problémom, ktorý už teraz riešia úradníci v Bruseli je množstvo spaľovacích automobilov, ktoré budú na cestách aj po ich ukončení predaja. Do úvahy prichádza možnosť zavedenia regulácie, ktorá by odstránila všetky modely nespĺňajúce normu EURO VI, upozorňuje portál Autoviny.sk

Ak teda máte vozidlo spĺňajúce normu EURO V a nižšiu, môžete sa jedného dňa prebudiť do pochmúrneho rána. Nielenže v ňom nebudete môcť jazdiť, ale zrejme sa stane nepredajným.

Pozrite si

Kedy a ktorá automobilka končí so spaľovákmi?

Frans Timmermans sa tiež stretol s prezidentkou Slovenskej republiky Zuzanou Čaputovou, premiérom Eduardom Hegerom či ministrom hospodárstva SR Richardom Sulíkom. Neskôr navštívil podniky Volkswagen Slovakia a GA Drilling.

Zdroj