Z Košíc do Bratislavy a späť? Takmer, VW cieli na dojazd 700 km

ZDROJ | Volkswagen

Volkswagen spustil vývoj samostatnej platformy určenej pre elektrické vozidlá ešte v roku 2015. Po siedmych rokoch avizuje výraznú modernizáciu platformy MEB.

Pozrite siVolkswagen Project Trinity bude prvým modelom značky vytvoreným „zvnútra-von“

Ako prvý začal platformu MEB využívať rodinný hatchback ID.3, ktorý po niekoľkomesačnom odklade sa napokon začal predávať v roku 2020. V súčasnosti po nedávnej aktualizácii tejto platformy dosahuje Volkswagen najvyšší výkon nabíjania 135 kW. Najvýkonnejším modelom tejto platformy je ID.4 GTX, ktoré dosahuje maximálny výkon 220 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy.

ZDROJ | Volkswagen

V rámci aktualizácie tejto platformy Volkswagen avizuje zvýšenie nabíjacieho výkonu na viac ako 200 kW. Prvým modelom, ktorý by mal dosahovať takéto parametre bude pripravované Aero B. Aktualizácia sa bude týkať aj existujúcej modelovej rady, navýšenie nabíjacích výkonov môžeme očakávať pri ID.3, ID.4, ID.5 a aj nedávno predstaveného ID. Buzz. Zvyšovať sa bude aj kapacita akumulátorov a s tým súvisiaci dojazd na jedno nabitie. V najvyššej konfigurácii dojazd podľa WLTP metodiky bude viac ako 700 kilometrov.

ZDROJ | Volkswagen

Pre dosiahnutie lepších parametrov zrýchlenia, ktoré v najvýkonnejších verziách budú zrýchľovať z pokoja na 100 km/h za menej ako 5,5 sekundy budú potrebné výkonnejšie elektromotory. Predpokladá sa navýšenie výkonu pohonnej sústavy na 256 kW. Platforma MEB je jednou z prvých svojho druhu, ktorá sa využíva v sériovej výrobe v takomto rozsahu. V súčasnosti ju využíva 9 modelov koncernu Volkswagen a po spustení licenčnej výroby Fordom sa očakáva ďalšie navyšovanie modelovej rady.

Pozrite siVolkswagen ID.Buzz: legendárny mikrobus je teraz elektrický, moderný a útulný

ZdrojInsideEVs

Komentáre k článku