Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

YouTube mení podmienky, reklamu zobrazí už aj v nepartnerskom obsahu

YouTube mení podmienky, reklamu zobrazí už aj v nepartnerskom obsahu
Zdroj | NordWood Themes
Stanislav Vinc
YouTube mení podmienky, reklamu zobrazí už aj v nepartnerskom obsahu
Zdroj | NordWood Themes
Zdroj | NordWood Themes

YouTube zjednocuje svoje zmluvné podmienky a pravidlá nastavené pred niekoľkými mesiacmi v Spojených štátoch už zavádza do platnosti aj v našich končinách. Nové podmienky nepotešia tvorcov, ktorí chceli zachovať svoje videá dostupné bez reklám. Po novom už budú reklamy na YouTube všade.

Ak máte na videoplatforme YouTube založený vlastný kanál, určite vás v priebehu víkendu neobišlo mailové upozornenie na zmeny v zmluvných podmienkach služby. YouTube v nich informuje o troch hlavných bodoch, ktoré začnú pre používateľov mimo USA platiť už od 1. júna 2021.

Reklamy v každom videu

Doteraz boli reklamy na YouTube umiestnené iba vo videách, ktorých tvorcovia patrili do tzv. Partnerského programu YouTube. Tvorcovia tak mali v rukách, či sa má reklama v ich videách objaviť a ak áno, z umiestnenia reklám v ich tvorbe získali od spoločnosti určitý podiel zo zisku. Od júna sa ale pravidlá menia.

YouTube si v nových zmluvných podmienkach služby nárokuje právo speňažovať všetok obsah na svojej platforme a vo videách kanálov, ktoré nie sú v Partnerskom programe YouTube, umiestňovať reklamu.

Zdroj | Polk Audio

Ak tvoríte audiovizuálny obsah, ktorý publikujete na platforme YouTube, od 1. júna 2021 sa vo vašej tvorbe môže začať zobrazovať reklama, z ktorej nebudete mať žiaden zisk. YouTube chce zrejme touto cestou motivovať vlastníkov menších kanálov k tomu, aby sa stali súčasťou jeho Partnerského programu.

Rozpoznávanie tvárí, autorské poplatky a zrážky dane

YouTube okrem toho novými zmluvnými podmienkami jasnejšie definuje aj pravidlo, podľa ktorého bez súhlasu dotknutej osoby nemôžete zhromažďovať informácie pre rozpoznávanie tvárí.

Doterajšie pravidlá totiž hovorili iba o zákaze zhromažďovania informácií, ktoré by mohli slúžiť na identifikáciu osôb. Nové pravidlá jasnejšie definujú toto pravidlo aj pre tzv. biometrické údaje, ktoré sú čoraz rozšírenejšie.

Pozrite si

Appky na Androide nás špehujú čoraz viac

Autorov, ktorí majú nárok na platby výnosov, sa týka nové pravidlo zdaňovania. Platby výnosov budú z pohľadu daní v USA považované za autorské poplatky a Google bude z týchto platieb automaticky zrážať dane tam, kde to bude vyžadovať zákon.

Nové podmienky, ktorých celé znenie si môžete prečítať na stránke platformy, vstúpia do platnosti 1. júna 2021. Súhlas s ich znením vyjadríte jednoduchým pokračovaním v používaní služby aj po tomto dátume. Týka sa to dokonca aj detí, v mene ktorých prijímate zmluvné podmienky tým, že im po tomto dátume dovolíte ďalej používať detskú videoplatformu YouTube Kids.

Zdroj