Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Vypadli banky, aj núdzové linky. Kanadu zasiahol masívny blackout

Vypadli banky, aj núdzové linky. Kanadu zasiahol masívny blackout
Zdroj | NordWood Themes
Stanislav Vinc
Vypadli banky, aj núdzové linky. Kanadu zasiahol masívny blackout
Zdroj | NordWood Themes
Zdroj | NordWood Themes

Internetovými sieťami najväčšej telekomunikačnej spoločnosti v Kanade včera prestali prúdiť dáta zodpovedné aj za fungovanie platobných systémov a núdzových liniek. Spoločnosť Rogers narazila na rovnaký problém, aký spôsobil na jeseň minulého roka celosvetový výpadok sociálnych sietí spoločnosti Facebook.

Podľa posledných správ je vo veľkej časti Kanady ešte aj v čase písania tohto článku nefunkčný internet, čo ovplyvnilo aj fungovanie bánk, policajných núdzových liniek a samozrejme aj domácností a spoločností. Keďže sieť operátora Rogers využíva napr. aj celonárodný platobný systém Interact, mnohým Kanaďanom dnes prestali fungovať aj platobné karty.

Spoločnosť Rogers má v Kanade približne 10 miliónov predplatiteľov bezdrôtového internetu a zhruba 2,25 milióna maloobchodných predplatiteľov. Aktuálne je popredným poskytovateľom služieb v Ontáriu a spolu s operátormi BCE a Telus ovláda až 90 % podiel na kanadskom trhu.

Spoločnosť zatiaľ situáciu rozsiahlejšie nekomunikovala. Podľa americkej spoločnosti Cloudfare špecializujúcej sa na internetové siete a útoky však ide o výpadok spôsobený internou chybou. Viac odhaľuje graf znázorňujúci zmeny v mechanizme BGP, ktorý stál aj za vyššie spomínaným výpadkom Facebooku.

Zdroj | Cloudflare

Tzv. dynamický smerovací protokol BGP (Border Gateway Protocol) zabezpečuje smerovanie informácií medzi jednotlivými sieťami internetu. Zjednodušene povedané, v BGP mechanizme sú zapísané všetky možné cesty, ktorými môžu dáta po internete prúdiť, aby dorazili do cieľovej destinácie. Celá infraštruktúra spoločnosti Rogers z tejto internetovej mapy zmizla.

Na oficiálne odôvodnenie výpadku si budeme musieť ešte počkať. K takémuto problému však teoreticky môže dôjsť aj nevydarenou aktualizáciou firmvéru zodpovedných systémov či chybnou aktualizáciou záznamov v BGP.

Spoločnosť Cloudfare začala dnes v noci nášho času evidovať prvé známky nápravy do normálu. Od plnej funkčnosti má mať však sieť spoločnosti Rogers ešte pomerne ďaleko, objem dát o 03:50 hod. ráno nášho času v sieti spoločnosti dosahoval stále iba 17,5 % pôvodného objemu z pred výpadku.

Zdroj