Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.
  • #Auto
  • 3 min.
  • 17.11.2021

VW má prvé elektrické SUV kupé ID.5, vidieť ho môžete v bratislavskom Auparku

VW má prvé elektrické SUV kupé ID.5, vidieť ho môžete v bratislavskom Auparku
Roman Calík
VW má prvé elektrické SUV kupé ID.5, vidieť ho môžete v bratislavskom Auparku

VW má v ponuke ďalší elektromobil. Rodina ID sa rozšírila prvýkrát o karosérsku verziu kupé, z modelu ID.4 totiž výrobca vytvoril štýlové SUV kupé ID.5, ktoré príde na trh aj v športovej verzii ID.5 GTX. Novinku sme si boli pozrieť v Bratislave, vy ju tu môžete vidieť tiež.

Už VW ID.4 a ID.4 GTX pôsobili dynamicky, no ID.5 ide ešte ďalej. Oproti modelu, s ktorým sme brázdili slovenské cesty, ale aj tie chorvátske, je novinka štýlovejšia. A to najmä zozadu. Dynamickejšie tvary nemožno prehliadnuť, pričom športovej línni strechy teraz k výraznejšiemu charakteru pomáha aj nový spojler.

Nové elektrické SUV kupé od Volkswagenu zaujme aj nízkym koeficientom aerodynamického odporu 0,26 (pri verzii GTX – 0,27). Dokonca pre optimálne obtekanie karosérie vzduchom sa elektronicky otvárajú aj „žalúzie“ vpredu. Nechýba pritom ani IQ.Light LED-Matrix osvetlenie s adaptívnymi diaľkovými svetlami, ktoré je pri verzii ID.5 GTX doplnené väčším otvorom na prívod vzduchu v prednom nárazníku.

Pozrite si

VW ID.4 GTX si vás získal, takto to vyzeralo na TECHBOX ID.4 GTX Roadshow!

Napriek tomu, že ide o kúpé verziu elektrického modelu, tešiť sa môžete na pomerne veľký batožinový priestor s objemom 549 litrov. Mimochodom, je to dokonca o 6 litrov viac ako v prípade ID.4! Vzadu by malo byť miesta dosť aj na sedenie, oproti ID.4 je strop nad zadnými sedadlami napriek výrazne štýlovejšej siluete karosérie nižší o 12 mm. Náš Roman s výškom 186 cm vzadu sedel pohodlne, takmer identicky ako pri ID.4-ke.

Rozhodne, čo sa týka dizajnu patrí model ID.5 k elektromobilom, za ktorými sa obzriete. Zadné krídlo pritom športovejšiemu charakteru výrazne pomohlo.

ID.5 sa od ID.4 vo vnútri takmer nelíši. A to je dobre. Interiér je tak rovnako priestranný a ponúka všetky moderné technológie, ktoré dnes môžete v modeloch VW mať. Samozrejmosťou je tak nový infotainment Discover Pro s 12-palcovým dotykovým displejom. Poteší vás aj nový softvér ID.Software 3.0, ktorý ponúka aj over-the-air aktualizácie či lepší hlasový asistent, ktorý vyvoláte pokynom „Hallo ID“. Žiaľ, stále nie je v slovenčine.

Vďaka službám We Connect získate prístup k online službám, kde nechýbajú dopravné informácie v reálnom čase, online aktualizácie máp či informácie o nabíjacích staniciach. Z praxe vieme, že práve navigácie v ID.5 patrí k tým lepším, dokáže vám výborne naplánovať trasu aj so zastávkami na nabíjacích staniciach. Dojazd pritom vyhodnocuje mimoriadne presne.

Samozrejmosťou je aj aplikácia pre vzdialený prístup k autu, kde si môžete kontrolovať aj aktuálny stav nabíjania, či plánovať trasu. Praktickou novinkou je aj komunikácia Car2X, kedy si autá od Volkswagenu vymieňajú signály v okruhu 800 metrov a vedia vás ihneď upozorniť na nebezpečnú situáciu na ceste. Veľmi praktická a vítaná funkcia.

Dojazd novinky by mal byť podľa metodiky WLTP od 438 do 522 km. To platí pre obe ponúkané výkonnostné verzie ID.5 Pro a ID.5 Pro Performance. Pro má pritom výkon 174 koní a Pro Performance 204 koní. Batérie je v oboch prípadoch rovnaká ako pri ID.4, a to s využiteľnou kapacitou 77 kWh. V aute je reálne osadená batéria s kapacitou 82 kWh. Nám na displeji svietil krásny dojazd 498 km, v praxi vieme, že aj pri diaľničných rýchlostiach sa určite dostanete nad 350 km, čo je výborný výsledok.

Verzia ID.5 GTX samozrejme ponúkne vyšší výkon až 299 koní a pohon 4×4. V tomto prípade vám však batéria vydrží na kratšiu trasu, podľa metodiky WLTP by to malo byť 340 – 480 km. Príplatok za ID.5 GTX by mal byť oproti ID.4 GTX na úrovni cca. 1 900 eur. V prípade modelov ID.5 (nie GTX) by tento rozdiel mal byť na úrovni cca. + 3 000 eur. Cenník modelu ID.5 VW zverejní po 18. novembri 2021.

V sériovej výbave ID.5 dostantete už aj výbavu Exterior Style s čiernou strechou, rovnako štandardom bude 12-palcový dotykový displej či 19-palcové disky. Zaujímavosťou je i to, že model ID.5 budete môcť nabíjať výkonom 135 kW, čo je o 10 kW viac ako v prípade modelu ID.4. Poteší aj celá paleta asistenčných systémov, kde nechýba Travel Assist 2.5 so semi-automatizovanou cloudovou službou či Emergency Assist vo verzii 3.0.

Pozrite si

K moru spaľovákom alebo elektromobilom? Nová Škoda Fabia vs. VW ID.4 GTX

Ak si chcete nový Volkswagen ID.5 pozrieť, tak ho už teraz nájdete v bratislavskom Auparku v Moooncity e-mobility store na prízemí. Mal by tu byť vystavený do 28. novembra 2021.