Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Volkswagen Taigo - keď nadíde čas rozvíriť stojaté vody

Volkswagen Taigo - keď nadíde čas rozvíriť stojaté vody
Stanislav Vinc
Volkswagen Taigo - keď nadíde čas rozvíriť stojaté vody

Na propagačných materiáloch pôsobí ako ďalšie SUV s charakteristickými koncernovými črtami, naživo sa z neho vykľuje prekvapivo kompaktné auto s unikátnym dizajnom, ktorý mi prirástol k srdcu. Čo je teda Taigo vlastne zač?

Oficiálne ide o crossover, ktorý podľa slov automobilky kombinuje pohodlie sedanu, športový dizajn kupé a vyššiu svetlú výšku a sedenie SUV modelov. V praxi je Taigo o 64 milimetrov nižšie a 133 milimetrov dlhšie ako model T-Cross, pod čo sa podpisuje najmä jeho športovo „skosený“ kufor. Oproti modelu Polo je dlhší až o 168 milimetrov a vyšší zas len o 46 milimetrov. Na pohľad by ste však možno tipovali, že to bude viac.

Dizajnovo má Taigo skutočne blízko k veľkým SUV modelom tejto značky, no za volantom je to na druhej strane ideálny model pre tých, ktorí hľadajú obratné auto do mesta na štýl modelov Polo či Golf. Vyššia svetlá výška a vyššie sedenie sa v tomto prípade dokonale podpisuje pod pohodlie jazdy, akoby VW ladilo podvozok tejto novinky na naše slovenské cesty.

Pozrite si

Toto je nový Volkswagen Taigo, na Slovensku štartuje so zaujímavou cenou

 

V základe Taigo začína s 1-litrovým benzínovým motorom TSI s výkonom 81 kW, resp. 110 koní spárovaným so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou, vďaka čomu na našom trhu štartuje už na cene 17 990 €. My sme mali k dispozícii verziu Style vybavenú motorom 1.5 TSI s výkonom 110 kW/150 koní, ktorý riadila 7-stupňová automatická prevodovka. V tejto kombinácii stojí Taigo 24 190 €.

So základnou motorizáciou som zatiaľ nemal tú česť, no mám pocit, že práve tá nami testovaná bude pre väčšinu vodičov ideálnou voľbou. Taigo je s ňou totiž v meste mimoriadne svižné a nezadýcha sa ani na dlhších trasách, resp. diaľniciach. S autom som absolvoval cestu z Bratislavy do Košíc a späť a zostal som úprimne prekvapený, ako dobre sa s Taigom cestuje aj na dlhších trasách.

Pozrite si

Audi e-tron S Sportback: Športové SUV, aj rodinné auto

Do veľkej miery sa pod to podpísali aj asistenčné systémy balíka IQ.DRIVE, ktorý je v rámci verzií Style a R-Line prítomný už v sériovej výrobe. Jeho súčasťou je adaptívny tempomat ACC a funkcia Travel Assist, ktorá sa aktívne stará o držanie vozidla v jazdnom pruhu.

Potešilo ma, že celé ovládanie tempomatu je umiestnené na volante a jednotlivé tlačidlá sú rozmiestnené celkom intuitívne. Aktiváciu tempomatu a úpravu rýchlosti tak zvládnete aj „na slepo“, pričom oceniť musím aj fakt, že celý tento systém funguje spoľahlivo a už po pár kilometroch budete vedieť presne predpovedať, čo auto urobí – kedy zaregistruje vozidlo pred vami, kedy spomalí alebo ako rýchlo zareaguje na úpravu rýchlosti. VW má tieto veci v malíčku.

Inteligenciou potešia aj predné Matrix LED svetlomety vybavené funkciou Dynamic Light Assist, ktorá sa stará o ovládanie diaľkových svetiel. Inými slovami, Taigo dokáže pri zapnutých diaľkových svetlách vyrezávať protiidúce vozidlá, aj vozidlá vo vašom pruhu, aby ste vodičov okolitých vozidiel neoslepili. V praxi to funguje takmer dokonale, až na hŕstku výnimiek, kedy systém zmiatli náhodné svetlá v diaľke alebo priveľmi reflexné reklamy, pri ktorých si Taigo nebolo isté, či ich má osvetliť alebo nie.

Pomerne bohatú výbavu ponúka Taigo už aj v základnej výbave Life, ktorá vám ponúkne predné a zadné LED svetlomety (bez IQ.LIGHT), digitálny kokpit, 6,5“ rádio s podporou Android Auto a Apple CarPlay, klimatizáciu Climatronic či predné a zadné parkovacie senzory. Ak však máte tú možnosť, doplatok za vyššiu verziu určite zvážte, či už kvôli IQ.DRIVE a IQ.LIGHT, alebo aj ďalším praktickým doplnkom.

Pozrite si

Volkswagen prináša na slovenský trh nový, výbavou bohatší T-Roc

Hneď v prvom momente za volantom nami testovanej konfigurácie som bol rád, že máme k dispozícii verziu Style s väčším infotainmentom, ktorého súčasťou je aj bezdrôtové pripojenie telefónu cez Android Auto a Apple CarPlay. Mať možnosť len nasadnúť do auta a okamžite mať k dispozícii všetky multimédiá a aplikácie z mobilu na obrazovke infotainmentu bez káblov je skrátka návykové.

Android Auto či Apple CarPlay slúži v mnohých autách na útek pred pomalým či nepraktickým používateľským rozhraním od výrobu, čo však nie je tento prípad. Reakcie systému väčšieho infotainmentu s novším softvérom sú svižné a vďaka logickému rozloženiu tlačidiel a intuitívnych ikoniek budete prakticky okamžite vedieť, kde-čo hľadať. Pripravte si však handričku, neustálemu utieraniu odtlačkov sa tu nevyhnete.

V stredovej konzole je implementované aj bezdrôtové nabíjanie smartfónu, s ktorým som však počas celej doby testovania trochu bojoval. Mojim hlavným smartfónom je totiž iPhone 13 Pro, ktorý má dosť výrazne vystúpené zadné fotoaparáty. Kvôli tomuto faktu a obalu, ktorý má tiež svoju hrúbku, som tak musel často smartfón posúvať, aby sa nabíjal. Stačilo však prejsť rýchlejšie nejakou zákrutou a smartfón bol opäť mimo ideálnej polohy pre nabíjanie.

Medzi spomínaným infotainmentom a bezdrôtovou nabíjačkou má Taigo umiestnené samostatné ovládanie klimatizácie, ktoré stojí niekde medzi tradičným tlačidlovým a moderným dotykovým ovládaním. Celý panel totiž reaguje iba na dotyky, no tie hlavné ovládacie prvky sú vytvarované tak, aby ste ich vedeli nahmatať aj počas jazdy bez spúšťania zraku z vozovky. Pre úpravu intenzity či teploty klimatizácie tak môžete aj po pamäti potiahnuť prst cez dotykovú priehlbinu. Moderné, no zároveň praktické a dômyselné riešenie.

Súčasťou nami testovanej verzie bol aj väčší 10,25“ digitálny prístrojový panel Digital Cockpit Pro s nastaviteľnými funkciami, ktorý možno pochváliť za výbornú viditeľnosť za prakticky akýchkoľvek podmienok a to aj vďaka matnému povrchu a pomerne jednoduchej grafike, ktorá vám zobrazí všetky potrebné informácie o jazde, fungovaní asistentov či navigácii bez zbytočných ozdôb navyše.

Rozloženie ukazovateľov si môžete upraviť cez infotainment systém, hoci tých nastavení nie je v skutočnosti až tak veľa. Vybrať si v podstate môžete iba z hŕstky ukazovateľov (spotreba, dojazd, rýchlosť a pod.), no prostredie sa tu na rozdiel od digitálnych kokpitov ázijských značiek až tak zásadne nemení.

Keď už tu teda spomíname tú spotrebu, ako dopadlo Taigo v tomto smere? S autom sme absolvovali už spomínanú trasu Bratislava-Košice a späť a na konci testovacieho týždňa nám jeho dlhodobá spotreba hlásila číslo 6,2 l/100 km. V meste sa nám však darilo jazdiť aj pri spotrebe 5,6 l/100 km a nebyť chladného počasia, nižšia by bola možno aj tá výsledná kombinovaná spotreba.

Taigo má potenciál poriadne zamiešať karty v aktuálnej ponuke nových áut. Svojou dvojtvárnosťou popísanou v úvode totiž dokáže ulahodiť širokému spektru zákazníkov, ktorí si ho môžu vybrať ako svojho nového miláčika, druhé auto do rodiny, ale aj fleetový model do firmy. Vďaka kombinácii šík dizajnu s príjemným jazdným charakterom, férovou cenou a pomerne bohatou základnou výbavou, sa z neho môže vykľuť jeden z najpopulárnejších modelov tohto roka.