Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Tretí rok za sebou prvý? Potiahne aj ďalšie roky?

Tretí rok za sebou prvý? Potiahne aj ďalšie roky?
Richard Pliešovský
Tretí rok za sebou prvý? Potiahne aj ďalšie roky?

Nech je už akokoľvek, len jeden môže byť najlepší. Či už v hádzaní šípok do terča v zadymenom pube, alebo v poskytovaní kvalitnej mobilnej siete.

O niečo dôležitejšie je predsa len vedieť, ktorý operátor má najlepšiu sieť. Poznáme meno víťaza, ktorý už tretíkrát za sebou získal od renomovanej spoločnosti Systemics PAB ocenenie Najlepšia sieť. Tipnete si meno víťaza?

Prvenstvo potvrdil Orange a obhájil tak pozíciu lídra v tejto oblasti. Nadväzuje na víťazstvá v testoch z rokov 2020 a 2021. Podľa čoho sa hodnotia?

Obsah pokračuje pod reklamou

Merania Systemics PAB v rámci pravidelnej štúdie DSBO prebiehali od 16. do 30. júna 2022 a pokrývali reprezentatívne územia Slovenska vrátane 24 najvýznamnejších miest a spojovacích komunikácií. Celková vzdialenosť prejdená testovacími autami bola viac ako 6 000 km. Predmetom testu boli siete všetkých štyroch operátorov, Orange v ňom získal celkovo 930 bodov a dominoval v oboch kategóriách, teda v hlasových aj dátových službách. Ostatní operátori získali spolu 880, 832 a 606 bodov.

Merania ukázali, že Orange dosahuje najlepšie priemerné rýchlosti sťahovania dát vo veľkých mestách (143,6 Mb/s), malých mestách (91,9 Mb/s) aj na cestách (63,1 Mb/s). Okrem rýchlosti sťahovania dát Orange dominoval aj v ďalších parametroch dátovej siete, ako napríklad rýchlosť načítania webových stránok, spustenie videa či latencia.

„Pozitívna zákaznícka skúsenosť s našimi službami je našou najvyššou prioritou a toto v poradí tretie víťazstvo v medzinárodne uznávanom porovnávacom teste kvality sietí je dôkazom, že to myslíme naozaj vážne. Opätovne obhájiť víťazstvo v tak vyspelom konkurenčnom prostredí nie je jednoduché a vyžaduje si kontinuálne investície, know-how a nasadenie našich tímov. Teší ma, že táto naša nepretržitá snaha poskytovať zákazníkom tú najvyššiu kvalitu prináša výsledky a tie sú objektívne a opakovane potvrdené aj nezávislou štúdiou,“ povedal Mariusz Gatza, CEO Orange Slovensko.

Štúdia Data Service Benchmarking and Optimisation sa realizuje od roku 2005. Jej cieľom je poskytovať kompaktné hodnotenia hlasových a dátových služieb v krajinách, kde pôsobí skupina Orange. V roku 2022 štúdia skúmala výkonnosť sietí 18 operátorov v 5 krajinách Európy. Zameriavala sa na hodnotenie dátových služieb v mobilných sieťach, ako aj hlasových služieb vrátane VoLTE.

V rámci dátových služieb bol hodnotený HTTP upload/download, prístup na statické aj „živé“ webové stránky, streamovanie, či prehrávanie YouTube videí a v hlasových službách boli hodnotené ukazovatele ako percentuálna úspešnosť uskutočnenia hovoru, čas spojenia, percentuálna miera prerušenia hovoru ale i kvalita preneseného hlasu.