Tesla Supercharger? Zabudnite! Audi ukázalo nabíjací luxus

ZDROJ | Audi

Automobilka Audi otvára 23. decembra v nemeckom Norimbergu koncept exkluzívnej nabíjacej stanice, ktorý nazýva „prvý na svete“, doplnený o možnosti rezervácie a salónik. Pilotný projekt Audi je určený na testovanie nabíjacích riešení pre hrozbu neuspokojeného dopytu po nabíjacej infraštruktúre elektrických vozidiel (EV).

Problémy hrozia najmä v mestských oblastiach, kde vodiči nemajú taký prístup k domácemu nabíjaniu, ako v rezidenčných štvrtiach. Práve tu by mali pomôcť uspokojovať dopyt po energii výkonné rýchlonabíjačky.

Pozrite siABB tvrdí, že Terra 360 je „najrýchlejšia nabíjačka elektromobilov na svete“

Audi, známe svojou ponukou luxusných a výkonných modelov, začalo presúvať svoje portfólio smerom k elektrifikácii po vzore materskej spoločnosti Volkswagen Group.

Vlani Audi oznámilo zámer ukončiť výrobu automobilov so spaľovacím motorom do konca roku 2033. Postupne ich nahradia batériové EV ako Q4 e-tron SUV a nový RS e-tron GT.

ZDROJ | Audi

V očakávaní rastu počtu elektromobilov začalo Audi vyvíjať kreatívne riešenia nabíjania. Súčasťou tejto stratégie sú modulárne kontajnerové bloky, ktoré možno ľahko zostaviť a rozložiť na ľubovoľný požadovaný pôdorys. Na prezentáciu tejto technológie Audi otvára pilotný projekt nabíjacieho centra s luxusným salónikom a donáškou jedla.

ZDROJ | Audi

Pilotné nabíjacie centrum Audi v Norimbergu pozostáva zo šiestich rezervovateľných rýchlonabíjacích bodov, z ktorých každý ponúka výkon až 320 kW, ako aj salónik s rozlohou 200 m2  s vonkajšou terasou s rozlohou 40 m2.

ZDROJ | Audi

Počas pilotnej prevádzky bude v nabíjacom centre denne od 10:00 do 19:00k dispozícii zamestnanec, ktorý bude „vybavovať želania návštevníkov“, ale nabíjacie boxy a salónik budú prístupné 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

Okrem toho Audi ponúka výmennú stanicu batérií pre e-bicykle, požičiavanie elektroskútrov a testovacie jazdy v Q4 e-tron a RS e-tron GT.

ZDROJ | Audi

Keďže nabíjacie boxy Audi majú k dispozícii dočasné úložisko s kapacitou 2,45 MWh, vyžadujú zo siete napájanie len 200 kW. Toto pripojenie, spolu s výkonom 30 kW solárnej energie z fotovoltaickej strechy, je dostatočné na to, aby neustále udržiavalo zásobu energie na potrebnej kapacite.

Pozrite siSlovenský AgeVolt prekvapuje smart nabíjačkami pre elektromobily

Audi verí, že takéto nabíjacie centrum zvládne denne nabiť približne 80 elektromobilov bez toho, aby sa prekročili limity kapacity systému. V rámci pilotného programu bude mať každý používateľ rýchlonabíjačky zmluvu o službe nabíjania e-tron, umožňujúcu nabíjať za 31 centov za kWh.

ZdrojElectrek

Komentáre k článku