Tesla sa možno inšpiruje Taycanom, zvažuje prechod na revolučnú architektúru

ZDROJ | Tesla

Porsche Taycan, prvý sériový elektromobil využívajúci 800-voltovú architektúru ukázal svetu nové možnosti nabíjania a stal sa inšpiráciou pre ostatné automobilky. Nad použitím vyššieho napätia uvažuje aj kalifornský výrobca Tesla.

Pozrite siHyundai IONIQ 5 – takmer dokonalý príklad moderného elektromobilu

Po Porsche Taycan prišlo s vyšším napätím Audi a neskôr sa pridal Hyundai a Kia vo svojich modeloch Ioniq 5 a EV6. Vyššie napätie akumulátora umožňuje použitie vyšších nabíjacích výkonov. Takýmto spôsobom možno skrátiť časy nabíjaní v porovnaní so 400-voltovou architektúrou.

ZDROJ | Porsche

Počas zverejnenia produkčných čísel za prvý kvartál 2022 sa vedenie Tesly vyjadrilo k použitiu 800 Voltovej architektúry vo svojich vozidlách. S blížiacim sa termínom spustenia  výroby modelov Cybertruck a Semi, ktoré budú využívať akumulátory s vyššou kapacitou dáva použitie 800-voltovej architektúry zmysel.

V rovnakom duchu sa vyjadrila aj Tesla, ktorá do budúcna pripúšťa použitie vyššieho napätia v spomínaných modeloch. Vyššie napätie používa aj ďalší americký výrobca Lucid a to netradičných 900 Voltov.

Pozrite siKia EV6 nás očarila! Technológiou nabitý elektromobil so športovým prejavom

ZDROJ | Tesla

Pri úvahách nad použitím 800-voltovej architektúry v nových Teslách padli otázky aj na najpredávanejšie kusy v podaní Modelu 3 a Modelu Y. Na základe vyjadrení Tesly neuvažujú nad použitím 800-voltovej architektúry z dôvodu zvýšených nákladov súvisiacich so zavedením vyššieho napätia. V neposlednom rade Tesla prevádzkuje aj celosvetovo najväčšiu sieť nabíjacích staníc Supercharger a prechod na 800 Voltové napätie by opäť znamenal navýšenie nákladov.

ZDROJ | Tesla

ZdrojInsideEVs

Komentáre k článku