Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Tesla mala klamať zákazníkov, teraz jej hrozí zákaz predaja áut v celej krajine

Tesla mala klamať zákazníkov, teraz jej hrozí zákaz predaja áut v celej krajine
Zdroj | Tesla
Stanislav Vinc
Tesla mala klamať zákazníkov, teraz jej hrozí zákaz predaja áut v celej krajine
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Kalifornský úrad pre motorové vozidlá (DMV) obvinil automobilku Tesla z nepravdivého marketingu týkajúceho sa funkcií Autopilot a Full Self-Driving. Aj keď má Tesla od dosiahnutia plnej autonómie svojich vozidiel ešte poriadne ďaleko, svoje funkcie zákazníkom prezentovala, akoby s nimi jej vozidlá dokázali jazdiť v mestách i na diaľniciach bez jediného zásahu zo strany vodiča.

Úrad v dvoch samostatných sťažnostiach upozorňuje najmä na webovú stránku automobilky venovanú funkcii Autopilot, na ktorej je uvedené, že systém Full Self-Driving je navrhnutý tak, aby pomocou neho „bolo možné vykonávať krátke a dlhé cesty bez toho, aby od osoby na sedadle vodiča bol vyžadovaný nejaký úkon“.

Pozrite si

Údržba elektromobilov je oproti spaľovákom v priemere o 22 % lacnejšia

Obsah pokračuje pod reklamou

Tesne pred touto frázou je síce uvedené, že túto funkciu aktuálne Tesly podporujú iba po hardvérovej stránke a softvér potrebný pre plne autonómnu jazdu do nich dorazí až „v budúcnosti“, no tieto dodatky sa mali do marketingových textov dostať až dodatočne. Podľa úradu už tieto úpravy nedokážu napraviť škody, ktoré Tesla spôsobila zákazníkom doteraz.

Súčasťou vozidiel Tesla je aktuálne systém Autopilot, ktorý v podstate zahŕňa niekoľko asistenčných systémov zvyšujúcich komfort a bezpečnosť posádky. Plne autonómna jazda pod názvom Full Self-Driving je stále vo vývoji a hoci jej dokončenie Elon Musk sľubuje už roky, jej reálny príchod je vzhľadom na komplikovanosť cestnej dopravy jednoducho povedané v nedohľadne.

Okrem priameho zavádzania zákazníkov nejasnými marketingovými frázami mohlo byť mnoho z nich uvedených do omylu aj kvôli zámene názvov Autopilot a Full Self-Driving, čo kritizuje aj samotný kalifornský úrad. Ide totiž o názvy, ktoré si Tesla vymyslela sama a líšia sa od názvov, ktoré pre jazdných asistentov a autonómnu jazdu využíva zvyšok automobilového priemyslu.

DMV môže svojimi procesmi dosiahnuť, aby mala Tesla zákaz predávať svoje vozidlá v celej Kalifornii. Podľa oficiálneho stanoviska pre denník Los Angeles Times však k tomuto kroku pristúpiť nechce. Pravdepodobnejšie je skôr dosiahnutie prísľubu automobilky o dôkladnom vzdelaní svojich zákazníkov o reálne dostupných funkciách a možnostiach oboch spomínaných systémov. Na reakciu má Tesla aktuálne 15 dní, inak bude úrad postupovať bez výsluchu.