Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

SUV BMW iX s novou batériou Gemini prejde až 1 000 km

SUV BMW iX s novou batériou Gemini prejde až 1 000 km
Zdroj | ONE
Juraj Procházka
SUV BMW iX s novou batériou Gemini prejde až 1 000 km
Zdroj | ONE
Zdroj | ONE

Do výskumu a vývoja nových, lepších batérií neinvestuje len Tesla, ale aj ďalšie automobilky, u ktorých patrí elektromobilita k prioritám. BMW sa takto angažuje v startupe Our Next Energy (ONE) so sídlom v Michigane, ktorý vyvíja výkonnú batériu Gemini pre elektrické vozidlá.

Výsledkom tejto spolupráce je dohoda o inštalovaní a otestovaní batérie Gemini od ONE v elektrickom SUV BMW iX. Očakáva sa, že prototyp vozidla bude dokončený do konca roka.

Pozrite si

Tesla vie o batériach všetko, na zázraky neverí

Batéria Gemini od ONE obsahuje dva typy článkov – LiFePOC a LiMnO, z ktorých jeden používa pokročilú chémiu, schopnú uložiť viac energie. Výrobca tvrdí, že batéria Gemini potrebuje o 20 % menej lítia a o 60 % menej grafitu oproti mainstreamovým batériám. Minimalizovaný je údajne aj obsah kobaltu a niklu.

Zdroj | ONE

Vďaka tomu by BMW iX s touto batériou malo získať dojazd minimálne 965 km (600 míľ), alebo viac na jedno nabitie, uviedol výrobca batérie. Dojazd originálnych verzií sa pritom dnes pohybuje v intervale 425 až 629 km (podľa WLTP).

Cieľom batérie Gemini je podľa zakladateľa a výkonného riaditeľa ONE Mujeeba Ijaza znížiť potrebu tradičných materiálov Li-ion batérií pre elektromobily, ako je kobalt, nikel, grafit a lítium a zároveň zvýšiť energetickú hustotu. Za týmto účelom testuje ONE v Gemini rôzne typy elektród. Finálna verzia batérie má byť dostupná v troch rôznych veľkostiach a cenách, vrátane low-end verzie, ktorá bude stáť rovnako ako dnešné bežné Li-ion batérie na báze niklu a kobaltu, alebo bude dokonca „o niečo lacnejšia“.

Zdroj | ONE

Our Next Energy  vlani v decembri rozvírila pozornosť, keď skorý prototyp svojej batérie Gemini dodatočne namontovala do EV Tesla Model S a takto upravený elektromobil dosiahol dojazd 1 210 km. To je takmer dvojnásobok deklarovaného dojazdu sériovo vyrábaného Modelu S. Testovanie pritom malo prebiehať v chladných zimných podmienkach, pri priemernej rýchlosti 89 km/h.

Pozrite si

Tesla má v hľadáčiku NMC532 batériu, ktorá vydrží 100 rokov

Výkonný riaditeľ BMW Juergen Hildinger vo vyhlásení uviedol, že automobilka skúma možnosti „integrácie batériových technológií ONE do modelov svojho budúceho produktového radu BEV (batériových elektrických vozidiel). ONE rokuje o podobnom testovaní prototypu svojej batérie Gemini aj s inými spoločnosťami.

Zdroj