Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Spoplatnený Facebook, Instagram či WhatsApp? Meta skúma nové možnosti

Spoplatnený Facebook, Instagram či WhatsApp? Meta skúma nové možnosti
Zdroj | Nathan Dumlao
Stanislav Vinc
Spoplatnený Facebook, Instagram či WhatsApp? Meta skúma nové možnosti
Zdroj | Nathan Dumlao
Zdroj | Nathan Dumlao

Takmer celý objem príjmov spoločnosti Meta, pod ktorú spadajú sociálne siete Facebook, Instagram a četovacia aplikácia WhatsApp, pochádzajú z reklám, ktoré sa v ich prostrediach objavujú v rôznych formách. To by sa však podľa zistení portálu The Verge mohlo čoskoro zmeniť.

Redaktorom portálu sa podarilo obdržať internú správu, v ktorej vedenie informuje zamestnancov spoločnosti Meta o sformovaní novej internej skupiny zvanej „New Monetization Experiences“. Za úlohu má hľadať nové spôsoby, akými by mohla Meta na svojich platformách zarábať. Vedenie tejto skupiny má na zodpovednosť bývalý šéf výskumu v spoločnosti Meta, Pratiti Raychoudhury.

Ako možná cesta sa ponúka akási prémiová podoba týchto sociálnych sietí, v ktorých by si bolo možné za poplatok vypnúť reklamy. Viceprezident (VP) pre speňažovanie obsahu v rozhovore pre The Verge však túto možnosť vyvrátil. Budúcnosť skôr vidí v budovaní nových produktov, funkcií a zážitkov, za ktoré si budú používatelia (s radosťou) ochotní zaplatiť.

Obsah pokračuje pod reklamou

Meta už aktuálne čiastočne tieto možnosti ponúka najmä influencerom, streamerom a tvorcom obsahu, ktorí môžu vytvárať exkluzívny obsah pre platiacich fanúšikov, platené živé vysielania či exkluzívny obsah dostupný za drobný poplatok. Meta si do roku 2023 z týchto transakcií nestrháva províziu.

Pozrite si

Čo prináša Xbox Game Pass a PlayStation Plus v septembri 2022?

V rozhovore VP priznal, že v tomto smere má Meta „otvorené oči“ a sleduje, ako k týmto veciam pristupuje konkurencia. Spoločnosti tak neuniklo ani to, že sociálne siete Twitter, Snapchat a Telegram nedávno spustili spoplatnené verzie, ktoré za mesačný či ročný poplatok používateľom odomykajú súbor nových funkcií.

Kedy a akým spôsobom dorazia nové metódy speňažovania obsahu a funkcií do sociálnych sietí spoločnosti Meta v tejto chvíli nie je známe. Gigant v rukách Marka Zuckerberga si však nové spôsoby financovania hľadať musí. Po minuloročných zmenách v ochrane súkromia používateľov operačného systému iOS na iPhone zaznamenala Meta 36 % pokles čistých príjmov.