Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Zbohom, hlučné motorky! Na tejto si vás srnky ani nevšimnú

Zbohom, hlučné motorky! Na tejto si vás srnky ani nevšimnú
Zdroj | Graft
Stanislav Vinc
Zbohom, hlučné motorky! Na tejto si vás srnky ani nevšimnú
Zdroj | Graft
Zdroj | Graft

Preháňať sa po náročnom teréne vysokou rýchlosťou je skvelá adrenalínová zábava, ktorá však so sebou prináša aj (pre niektorých) nechcený hluk a znečisťovanie prírody. Riešenie ponúka startup Graft.

Výrobca elektrických terénnych vozidiel predstavil novú elektrickú motorku EO.12, ktorá je nielen štýlová, ale aj výkonná a odolná, čiže plne pripravená na traily a motokros.

Motorka pôsobí neuveriteľne šíhlo a aj napriek tomu, že je v nej uložená 2,7 kWh batéria, je aj pomerne ľahká. Pod váhu 50 kilogramov sa podpisujú ľahké materiály vrátane karbónu, z ktorého sú čiastočne vyrobené dokonca aj kolesá. Samotný rám je vyrobený z hliníku, zatiaľ čo niektoré časti hnacieho bloku sú byrobené z 3D tlačeného titánu.

Obsah pokračuje pod reklamou
https://youtu.be/740X6pFtHpw

Graft EO.12 má ponúknuť doteraz najlepší pomer výkonu a hmotnosti, aký bol doposiaľ vo svete elektrických motoriek dosiahnutý. Elektromotor tu ponúkne výkon 20 kW a krútiaci moment 440 Nm. O elektroniku vo vnútri sa báť netreba, motorka disponuje aj certifikáciou IP67 a je teda odolná voči vode a prachu. Maximálne dosiahne rýchlosť 80 km/h.

Jednou z najväčších obáv, ktorú môžu mať nadšenci pri prechode na elektrickú motorku, je životnosť batérie. Tá by síce nemala byť vôbec zlá, no Graft pre istotu a pokoj jazdcov využíva aj v novinke EO.12 svoju univerzálnu 2,7 kWh batériu, ktorá má byť jednoducho vymeniteľná za novú. Na jedno nabitie mimochodom vydrží zhruba 3 hodiny a jej nabitie trvá polovicu z tohto času.

Motorka po technologickej stránke ponúkne dotykový displej, na ktorom bude zobrazená rýchlosť, výkon, krútiaci moment a stav batérie. My by sme len radi dodali, že pri týchto funkciách by už nebolo na škodu do motorky pridať aj Bluetooth a GPS moduly, ktoré by umožnili sledovať stav motorky aj na diaľku a do prípadnej aplikácie si aj zaznamenávať zaujímavé dáta a trasy z absolvovaných jázd.

Graft EO.12 si už aktuálne môžete objednať v špeciálnej Factory Team edícii za rovných 9 000 dolárov, za ktorých však v cene nedostanete batériu ani nabíjačku. Endurance batéria so spomínanou kapacitou je dostupná za 2 600 dolárov, k dispozícii je však aj ľahšia a lacnejšia 1,3 kWh batéria Race za 1 200 dolárov.

Zdroj