Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Reklamy na Instagrame uvidíme už aj vo forme Filmových pásov a nálepiek

Reklamy na Instagrame uvidíme už aj vo forme Filmových pásov a nálepiek
Zdroj | Instagram
Stanislav Vinc
Reklamy na Instagrame uvidíme už aj vo forme Filmových pásov a nálepiek
Zdroj | Instagram
Zdroj | Instagram

Biznis model spoločnosti Facebook stojí a padá na reklamách. Nie je preto prekvapením, že najnovšie reklamný obsah uvidíme už aj v Instagramovom formáte Filmové pásy, ku ktorým sa pridávajú reklamné nálepky v príbehoch.

Instagram patrí pod krídla spoločnosti Facebook od roku 2012 a už o rok neskôr sa na tejto sociálnej sieti po prvý krát objavil reklamný obsah. Najprv to boli fotografie a videá vo feede, ku ktorým sa neskôr pridali reklamné príbehy.

Keďže si ale Instagram nechce nechať ujsť vlak, tieto obsahové formáty v priebehu minulého roka rozšíril už aj o Filmové pásy (angl. Reels) v podstate kopírujúce formát videí, na ktorých je postavená sociálna sieť TikTok. Bolo preto iba otázkou času, kedy medzi Filmovými pásmi uvidíme aj prvé reklamy.

Reklamné Filmové pásy spoločnosť začala testovať v Indii, Brazílii, Nemecku a v Austrálii, ku ktorým sa v najbližších mesiacoch pridajú ďalšie krajiny. Reklamy v tomto formáte môžu mať 30 sekúnd, používatelia ich môžu komentovať, ukladať, zdieľať, preskočiť a samozrejme aj označiť tlačidlom „páči sa mi to“.

Zdroj | Instagram

Ešte zaujímavejšie sú ale nové reklamné nálepky, ktoré budú mať k dispozícii vybrané značky a tvorcovia obsahu už v najbližších týždňoch. Nálepky budú smerovať priamo k nákupu produktom a tvorcovia, ktorí ich použijú, budú mať z týchto predajov menší podiel.

Reklamné nálepky budú v sponzorovaných príbehoch pôsobiť o niečo prirodzenejšie, ako je to v prípade súčasných príbehov s výzvou na „potiahnutie nahor“ pre návštevu internetového obchodu. V tejto chvíli ešte nie je jasné, na ktorých trhoch budú reklamné nálepky dostupné a kedy ich spoločnosť sprístupní väčšej používateľskej základni.

Zdroj