Peugeot 5008 si vás bude každým dňom získavať viac a viac

Sú autá imidžovky, nenápadní pracanti, autá na parádu... Niektoré značky sú staršie ako naši prarodičia, iné majú len pár rokov a pritom hruď plnú ideálov. K akému typu inklinujete vy? Priznám sa bez mučenia, jedna z najstarších značiek na svete patrí medzi moje topky.

Naše hodnotenie

93%
0 100

Výhody

  • Moderný dizajn
  • Výkon a perfektná spotreba testovanej verzie
  • Komfrot

Nevýhody

  • Prehrávanie cez Bluetooth
  • Nevyužitý potenciál displeja

Jednou vetou

Kto nemá rád škatuľkovanie, ten určite poškuľuje po 5008. Je medzi MPV a SUV, ale to vôbec nie je podstatné, dôležité, že tento model ide ako diabol, je stelesnením pohodlia, štýlu a moderných systémov.

5008 patrí medzi legendárne čísla, ktoré pozná aj menej zorientovaný motorista. Keď som si preberal nablýskanú päťtisíc-osmičku, vedel som, že ma čaká, aj napriek nevyspytateľnému zimnému počasiu, veľa zábavy. Peugeot 5008 je krásne vozidlo, jeho nezameniteľné črty podčiarkol nedávny facelift a vy tak môžete získať naozaj reprezentatívny kúsok.

Výbavou patrí Peugeot medzi top ponuku, čo môžete od tejto značky mať. Čo to znamená? Išlo o verziu GT Pack s 8-stupňovým automatom, 2-litrovým motorom (130 kW/177 koní).

Najkrajší Peugeot? Je to otázka vkusu, ale ak sadnete do takéhoto korábu, buďte pripravení, že vám vlezie hlboko pod kožu.

Nový Peugeot získal vylepšené displeje, to znamená displej infotainmentu, ako aj toho pred vodičom, ktorý sa teraz môže pochváliť s uhlopriečkou 12,3″. Je naozaj prepracovaný a poskytne vám prehľad o všetkom. V mnohom zastúpi aj hlavný displej, takže ak chcete vidieť navigáciu rovno pred sebou, žiaden problém.

Pod displejom infotainmentu sa nachádza množstvo tlačidiel, tak ako ich poznáme aj z iných modelov Peugeotu, ktoré majú i-Cockpit. V priestore pod displejom si môžete bezdrôtovo dobiť smartfón. Stredovému tunelu dominuje radiaca páka 8-stupňovej automatickej prevodovky s voličom jazdných režimov. Je to ergonomicky vyladené, vodič má všetko doslova na dosah prstov.

Bezpečnostné systémy predstavujú zadné cúvacie senzory a balík Safety. Ten obsahuje systém automatického núdzového brzdenia, varovanie pred vybočením z jazdného pruhu, rozpoznávanie značiek, systém upozorňujúci na blížiacu sa prekážku, adaptívny tempomat, svetelný a dažďový senzor.

Jazdiť v tomto vozidle je silným zážitkom. Silný motor sa nerozpakuje ukázať svoje zúbky, kabína je však veľmi dobre odhlučnená, takže sa vám nestane, že vás bude rušiť zvuk motora. Keďže nejde o športové auto, určite to nie je nevýhodou, prispieva to k celkovému komfortu jazdy.

Peugeot 5008 je stavaný na dlhšie trasy, zvlášť nami testovaná verzia. Párhodinová cesta neznamená pre posádku žiadnu únavu. Ak by náhodou prišla, môžete využiť masážny systém, ktorý je zabudovaný v predných sedadlách. Vozidlo sa nestratí ani v meste. Napriek rozmerom sme nemali problém pohybovať sa v úzkych uličkách či parkovať. Samozrejme, veľkou pomocou sú parkovacie čidlá a cúvacia kamera.

Čo sa nám páčilo

Naša redakcia už niekoľko rokov žije elektormobilmi a hybridmi. Je to budúcnosť motorizmu, či sa to niekomu páči, alebo nie. Žijeme však v súčasnosti a momentálne je na Slovensku tisíc nabíjacích bodov. Ak nepatríte medzi elitu, žijúcu vo veľkých mestách alebo v rodinnom dome, elektromobil zrejme nie je pre vás. Tu prichádza Peugeot 5008 v naftovej verzii, ktorý nám ukázal, že automobil si užijete aj bez toho, aby ste jedným okom sledovali dojazd a druhým hľadali najbližšiu nabíjačku. Dojazd automobilu bol totiž famózny, spotrebu sme namerali pod 6 litrov (nezriedka 5,5 litra), na diaľnici, keď sme popustili uzdu, to bolo do 6,5 litra. Pripomíname, že išlo o naozaj zimné počasie so snehom a poriadnym mrazom.

Nielen dojazd nás ohúril, 5008 bola aj poriadne dynamická a mnohokrát sme sa museli doslova krotiť, aby sme neriskovali pokutu za prekročenie rýchlosti.

Za zmienku stojí, že Peugeot 5008 je už v základe 7-miestne vozidlo. Zrejme to nevyužije každý, ale z času na čas to môže padnúť vhod. Zvlášť, ak tretí rad sedadiel neprekáža a v sklopenom stave si ich človek ani neuvedomí.

Kto miluje kvalitnú hudbu, odporúčame zvážiť prémiový audiosystém Focal, ktorý pomocou 10 reproduktorov zaplní interiér naozaj vynikajúcim zvukom. Vďaka skvelému odhlučneniu si užijete aj náročné hudobné štýly.

Pochvalu si zaslúži infokamera, ktorá dokáže identifikovať chodcov, cyklistov či zvieratá. V noci si môžete nechať premietať zábery na displej pred volantom a výrazne tak zlepšiť bezpečnosť a čas reakcie.

Peugeot 5008 je priestranné vozidlo, čo znamená pohodlie aj pre pasažierov sediacich v strednom rade. Komfort jazdy zvýrazňujú dnes už nevyhnuté nabíjacie USB porty, ale aj výklopné stolíky.

Čo by mohlo byť lepšie

Už tradične ma znervózňovala nevyriešená spolupráca so streamovaním zvuku. Vždy po naštartovaní musím počkať na spárovanie s Bluetooth a ručne vybrať audio zdroj. Je to otravné, no najmä to znižuje pozornosť vodiča. Riešením je využiť Apple Car, alebo Android Auto. Mnohých by určite potešila prítomnosť USB-C portu.

Nevyužitý sa nám zdal potenciál displeja infotainmentu. Má 10″ a napriek tomu ponúka toho nevyhnutné minimum. Po bokoch svietia obrovské digitálne tlačidlá ovládania klimatizácie, všetky potrebné informácie sú v strednej časti. Prečo sa nemôže natiahnuť na celú uhlopriečku napríklad mapa navigácie je pre nás veľkou záhadou.

K bohatej výbave systémov a funkcií patrí aj množstvo tlačidiel a ovládačov. Keď si predstavím bežného vodiča, odchovaného na ponuke automobilov v minulom tisícročí, úprimne povedané nezávidím mu. Ovládanie je všade – okolo volantu, vedľa volantu, na dverách, v stredovej konzole, hore pri streche, v strede palubnej dosky, v infotainmente a tiež pod ním. Niečo sa stláča, niečo otáča, niečo ťuká na displeji.

Záver

Peugeot 5008 nie je SUV-čko – a to je možno aj dobré. Ide o maximálne pohodlné, priestranné vozidlo, ktoré budú milovať nielen rodiny, ale aj ostatní motoristi. Napriek rozmerom z neho nemáte pocit, že sedíte v dodávke. Prepracovaný interiér, kvalita materiálov, kultivovaný zvuk, jazdné vlastnosti – to všetko a ešte oveľa viac vám bude spríjemňovať každú minútu, ktorú s týmto šmrncovným francúzom strávite.

Čo stojí za zmienku je kufor. Mnohé SUV-čka totiž zvonku vyzerajú ako chlapci na steroidoch, ale ich umelý objem klame. Stačí otvoriť kufor a razom sa preberiete z ošiaľu robustného a veľkého auta. Do „nášho“ Peugeotu sme bez problémov vložili invalidný vozík a ešte ostalo habadej priestoru na ďalšiu batožinu.

Čo dodať na záver? Ide o model, ktorý vás katapultuje dopredu bez toho, aby ste stratili zmysel pre realitu. Každým dňom budete unesení symbiózou pohodlia a praktickou stránkou vozidla.

Naša plne vybavená testovacia verzia (2.0 BlueHDi 180k EAT8 GT Pack) stála 42 390 eur, základná verzia tejto motorizácie vyjde na 37 090 eur. Pre porovnanie, cena základnej verzie Peugeot 5008 (1.2 PureTech 130k BVM6) je 26 290 eur. Záruka na vozidlo je 4 roky, resp. 80 000 km.