Reklama
Advertisement
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.
  • #Auto
  • 2 min.
  • 12.11.2021

Prvé elektrické Subaru je tu, Solterra je konzervatívnejšie dvojča novej Toyoty

Prvé elektrické Subaru je tu, Solterra je konzervatívnejšie dvojča novej Toyoty
Zdroj | Subaru
Stanislav Vinc
Prvé elektrické Subaru je tu, Solterra je konzervatívnejšie dvojča novej Toyoty
Zdroj | Subaru
Zdroj | Subaru

Nedávno predstavená Toyota bZ4X má už na svete aj svojho platformového súrodenca. Na platforme, ktorú Toyota vyvinula v spolupráci so Subaru, vyrástla aj nová Solterra, ktorá ponúkne prakticky rovnaké parametre v mierne konzervatívnejšom dizajne.

Zoznam automobiliek, na ktorých prvé elektromobily ešte len čakáme, sa veľmi rýchlo skracuje. Najnovšie z neho vypadlo Subaru, ktoré predstavilo svoj prvý celosvetovo dostupný elektromobil zvaný Solterra. Jeho názov odkazuje na spojenie latinských slov pre pomenovanie slnka a zeme.

Zdroj | Subaru

Na platforme zdieľanej s Toyotou postavilo Subaru navonok pomerne štandardný crossover. Pod jeho kapotou sa ale bude ukrývať čisto elektrický. Verzia s pohonom predných kolies ponúkne výkon 150 kW. Vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies sa do zostavy pridá aj dvojica zadných elektromotorom s výkonom po 80 kW.

V podvozku bude mať Subaru Solterra umiestnený batériový modul s kapacitou 71,4 kWh, ktorý mu má podľa japonskej metodiky WLTC vystačiť na 460 kilometrov na jedno nabitie v prípade AWD verzie, resp. 530 kilometrov v prípade verzie s pohonom predných kolies.

Podobne ako Toyota bZ4X, aj Subaru Solterra bude možné nabíjať maximálnym výkonom 150 kW. Ak Subaru oproti Toyote nič zásadné nezmenilo, Solterru bude možné nabiť z na 80 % v priebehu 30 minút.

Na rozdiel od konkurencie, ktorá využíva elektrifikáciu svojho portfólia na experimentovanie s dizajnom exteriéru aj interiéru, Subaru učaruje skôr priaznivcom klasiky. V jeho interiéri tak nájdeme klasický okrúhly volant doplnený o digitálny kokopit a infotainment displej v stredovej konzole.

Dôvod, prečo v odstavcoch vyššie spomíname japonskú metodiku merania dojazdu je fakt, že Subaru zatiaľ svoj nový elektromobil predstavilo iba v Japonsku. Už budúci týždeň sa ale máme dočkať aj jeho európskej premiéry, ktorá nám okrem iného prinesie aj špecifikácie relevantné pre náš región. Na cenu Solterry si však budeme musieť počkať o niečo dlhšie.

Zdroj