Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Proroctvo sa naplnilo. Takto bude vyzerať nový Hyundai IONIQ 6

Proroctvo sa naplnilo. Takto bude vyzerať nový Hyundai IONIQ 6
Zdroj | Hyundai
Tomáš Šmidák
Proroctvo sa naplnilo. Takto bude vyzerať nový Hyundai IONIQ 6
Zdroj | Hyundai
Zdroj | Hyundai

Hyundai IONIQ 6 je duchovným nástupcom konceptu Prophecy z roku 2020. Ide o jedno z najaerodynamickejších áut vôbec.

Pri dizajne elektromobilov je jedným z najdôležitejších prvkov aerodynamika. Okrem toho, že nižší aerodynamický odpor zvyšuje zvukový komfort v kabíne, prispieva aj k lepšiemu dojazdu. Dizajn modelu IONIQ 6 bol navrhnutý tak, aby výborne vyzeral a zároveň ponúkal čo najnižší koeficient odporu vzduchu. Výsledok hovorí sám za seba.

Zdroj | Hyundai

Hyundai hovorí o modeli IONIQ 6 ako o elektrifikovanom streamlinery. Jeho zakrivený aerodynamický profil pôsobí futuristicky no zároveň ponúka mierny nádych retro dizajnu, podobne ako model IONIQ 5. V prednej časti nájdeme okrem pokročilých LED svetiel aj aktívne vzduchové klapky, ktoré by mali zabezpečiť efektívne obtekanie vzduchu s ohľadom na vašu jazdu.

Pozrite si

BMW i4 M50: Elektromobil, ktorý vám garantuje skvelý zážitok z jazdy

Zdroj | Hyundai

Po bokoch nájdeme úzke digitálne spätné zrkadlá a v zadnej časti je zabudovaný športovo vyzerajúci spojler. Zmenšili sa aj medzery medzi podbehmi kolies a podvozok bol kompletne zakrytovaný. Aj vďaka tomu dosahuje IONIQ 6 koeficient odporu vzduchu 0,21 čo je jeden z najnižších vôbec. Pod spojlerom sa nachádzajú zadné svetlá, ktoré sú zložené z niekoľkých stoviek pixelov a pri svietení vytvárajú písmeno H.

Zdroj | Hyundai
Pozrite si

Pozerajte sa na svet s nadhľadom. S týmito dronmi lietate bez licencie!

Interiér je vyrobený z ekologických a recyklovateľných materiálov. Medzi ne patrí ekologická koža a recyklovaná PET tkanina na sedadlách, bio farba z rastlinných olejov na dverách či koberčeky z recyklovaných rybárskych sietí.

Zdroj | Hyundai

Vďaka modulárnej platforme E-GMP bolo konštruktérom umožnené roztiahnuť interiér vpredu aj vzadu a vytvoriť tak viac priestoru pre pasažierov aj batožinu. V prednej časti sa nachádzajú dva displeje, 12″ digitálny prístrojový panel a 12″ dotykový displej infotainmentu. Chýbať nebude ani ambientné osvetlenie, ktoré sa bude vedieť automaticky meniť podľa aktuálnej rýchlosti vozidla.

Viac informácií aktuálne k dispozícií nemáme. Oficiálneho predstavenia by sme sa mali dočkať v priebehu mesiaca júl.