Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Prežije TV alebo Netflix? Jeho šéf v tom má jasno, aj keď stráca zákazníkov

Prežije TV alebo Netflix? Jeho šéf v tom má jasno, aj keď stráca zákazníkov
Zdroj | starline/Freepik
Stanislav Vinc
Prežije TV alebo Netflix? Jeho šéf v tom má jasno, aj keď stráca zákazníkov
Zdroj | starline/Freepik
Zdroj | starline/Freepik

Najnovšie finančné výsledky spoločnosti Netflix sa neniesli v znamení dobrých správ, no podľa vedenia spoločnosti ide iba o dočasný stav. Generálny riaditeľ Netflixu Reed Hastings dokonca vyhlásil, že televízie do 5-10 rokov „zomrú“.

Streamovacia služba Netflix prišla v priebehu druhého kvartálu tohto roka celosvetovo o 1 milión predplatiteľov, aktuálne má globálne na konte 220,67 používateľov. V Spojených štátoch a Kanade, kde si službu predpláca 73,28 milióna predplatiteľov, od marca do júna tento počet klesol o 1,28 milióna.

Boj proti zdieľaniu hesiel a reklamy

Netflix v posledných mesiacoch prechádza pomerne turbulentným obdobím. Len pred pár dňami spoločnosť spustila vo vybraných krajinách testovacie predplatné pre používateľov, ktorí chcú zdieľať svoj účet aj s používateľmi v iných domácnostiach.

Čoraz intenzívnejšie sa tiež hovorí o spustení nového predplatného, ktorého súčasťou budú aj reklamy na výmenu za nižší mesačný poplatok. Na podobnom princípe funguje napr. aj streamovacia služba Hulu, v ktorej je možné predplatné s reklamami získať prakticky za polovicu pôvodnej sumy.

Zdroj | Netflix

Po technologickej a obchodnej stránke má toto predplatné pre Netflix zabezpečiť Microsoft. Spustené by malo byť už v priebehu budúceho roka. Spoločnosť plánuje toto nové predplatené spustiť najprv v krajinách, kde sú zadávatelia ochotní minúť peniaze na reklamy skôr ako inde.

Pozrite si

Legendárne Atari VCS/2600 je späť, tentokrát ako famózny LEGO set

Spoločnosť pripúšťa, že v tomto predplatnom nebude spočiatku dostupná celá knižnica jeho obsahu, na detailoch totiž ešte stále rokuje so svojimi partnermi.

Koniec televíznej éry?

Počas vyhlasovania finančných výsledkov sa generálny riaditeľ Netflixu Reed Hastings opäť nevyhol ani téme budúcnosti tzv. „lineárnej TV“, teda vopred naplánovaného televízneho vysielania, v ktorom si divák na rozdiel od streamovacích služieb nemôže vybrať konkrétny program, ktorý bude sledovať.

S týmto typom televízneho vysielania sa máme podľa Hastingsa rozlúčiť už v priebehu najbližších 5-10 rokov. Rastúca popularita streamovacích služieb a sociálnych sietí toto tvrdenie rozhodne podporujú, no otázne je, akým smerom sa bude tento internetový segment ďalej uberať.

Zdroj | Sonos

Streamovacie služby majú za sebou doposiaľ najúspešnejšie obdobie vďaka celosvetovej pandémii, ktorá prinútila ľudí hľadať nové zdroje zábavy v bezpečí domova. Na túto vlnu sa však veľmi rýchlo pokúsilo naskočiť množstvo nových spoločností, ktoré spustili svoje vlastné streamovacie služby. Používatelia tak boli postavení pred dilemu, ktorú službu si chcú vlastne naďalej predplácať.

Pretlak streamovacích služieb cítiť najmä v Spojených štátoch, kde vlastnú službu spustila v priebehu tohto a minulého roka prakticky každá väčšia televízia či technologická spoločnosť. Spravodajská spoločnosť CNN takýmto spôsobom spustila a následne aj ukončila prevádzku svojej služby CNN+ len v priebehu niekoľkých týždňov.

Netflix si v tomto období trhovej saturácie takpovediac strelil do nohy nepopulárnym zdražovaním, ktoré sa následne podpísalo pod historicky prvý pokles celkového počtu predplatiteľov tejto služby.

Zvrátiť tento nelichotivý vývoj pre Netflix by malo spomínané predplatné podporené reklamami. Vyhlásenia o konci televízie, ako ju poznáme dnes, sú však pomerne odvážne. Tento spôsob vysielania a sledovania obsahu bude naďalej pre väčšinu populácie najjednoduchší, najefektívnejší a hlavne najlacnejší.