Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Spomínate si ešte na Rubbee? Z odvážneho nápadu je už dnes úspešný produkt

Spomínate si ešte na Rubbee? Z odvážneho nápadu je už dnes úspešný produkt
Zdroj | Rubbee
Stanislav Vinc
Spomínate si ešte na Rubbee? Z odvážneho nápadu je už dnes úspešný produkt
Zdroj | Rubbee
Zdroj | Rubbee

Len málokedy sa stáva, že financovanie nápadu prostredníctvom crowdfundingovej kampane dopadne úspešne. Ešte zriedkavejšie z toho vznikne použiteľný produkt.

Keď sme v roku 2013 na našom portáli písali o zaujímavom produkte Rubbee, netušili sme, či sa vôbec podarí zafinancovať jeho výroba. Jeho tvorcov sme zjavne výrazne podcenili.

Čo je to Rubbee?

Obsah pokračuje pod reklamou

Rubbee je v elektromotor, ktorý dokáže premeniť prakticky akýkoľvek bicykel na elektrobicykel. Malý modul si stačí primontovať na tyč sedadla a jeho spodnú časť položiť na plášť bicykla – gumu, angl. „rubber“, z čoho vychádza jeho názov.

Takýto elektromotor si je údajne možné namontovať na bicykel už v priebehu niekoľkých sekúnd a zvládnuť to má každý. Bezdrôtový senzor kadencie sa stará o automatické spustenie pomoci pri šliapaní do pedálov, pričom výkon a výdrž samotného elektromotora si možno dodatočne zvyšovať pomocou dodatočných modulov.

Základný model s jednou batériou ponúka jazdný režim Eco s maximálnou výpomocou do rýchlosti 25 km/h s výkonom 250 W a dojazdom 16 kilometrov. Rubbee v tomto prípade váži 2,8 kilogramu, čo na bežnom bicykli ani nepocítite.

Rozšírením Rubbee o ďalšiu batériu si možno zvýšiť jeho dojazd na 32 kilometrov, ktoré už okrem režimu Eco možno absolvovať aj v režime Cruise. V trojitej zostave sa do ponuky pridáva už aj režim Power pre off-roadovú jazdu s maximálkou 32 km/h, výkonom 350 W a maximálnym dojazdom 48 kilometrov.

Od konceptu k úspešnému biznisu

Koncept elektromotora Rubbee vznikol v roku 2012. Cieľom jeho tvorcov bolo vytvoriť univerzálnu súpravu pre konverziu klasických bicyklov na elektrobicykle. Prototyp bol už rok na to hotový a tak mohlo začať zháňanie financií.

Namiesto klasického hľadania investorov sa tvorcovia Rubbee rozhodli priamo osloviť potenciálnych zákazníkov. Pre získanie financovania na dokončenie vývoja a spustenie výroby si tak zvolili v tom čase rastúci portál Kickstarter.

Cieľovú sumu 63 000 libier sa tvorcom napokon podarilo vyzbierať, avšak veľmi tesne. Do kampane sa zapojilo 214 záujemcov, ktorí spoločne predobjednávkou Rubbee na jeho výrobu prispeli celkovou sumou 64 983 libier.

Tvorcovia dodržali slovo a v priebehu roka 2014 spustili svoju vlastnú výrobnú linku, kým paralelne skúmali, ako ich malý projekt možno ďalej vylepšiť. Už o rok neskôr mali na stole verziu 2.0 a krátko po nej verziu 2.5, ktoré posúvali kvalitu elektroniky, batérií, softvéru i samotného elektromotora.

Bola to práve verzia 2.5, ktorá priniesla spoločnosti vytúžený úspech. Tento prídavný elektromotor vyrábaný v Litve si už bolo možné v roku 2015 kúpiť v kamenných predajniach i e-shopoch po celej Európe. Verzia 3.0 tak už mala vydláždenú cestu k zákazníkom, ktorí sa jej dočkali v roku 2016.

Prídavný elektromotor prechádzal veľmi rapídnym vývojom. Verzia 3.0 sa na trhu ani poriadne neohriala a už o rok neskôr spoločnosť predstavila koncept prepracovaného elektromotora s názvom Rubbee X. Celý kolotoč s hľadaním financií prostredníctvom crowdfundingu sa roztočil odznova, tentokrát na dvoch portáloch súčasne, opäť so zdarným koncom.

Z konceptu Rubbee X sa vykľul prídavný elektormotor, ktorého parametre a funkcie sme popísali vyššie a ktorý je v predaji dodnes. V základnej verzii stojí 579 € a o ďalšie jazdné režimy, dodatočný výkon a dojazd si ho následne môžete rozširovať pomocou ďalších batériových modulov s cenovkou 99 €.