Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Podľa prieskumu ľudia viac pozerajú streamovacie služby než káblovú televíziu

Podľa prieskumu ľudia viac pozerajú streamovacie služby než káblovú televíziu
Michal Spiegel
Podľa prieskumu ľudia viac pozerajú streamovacie služby než káblovú televíziu

Streamovacie služby začínajú pomaly ale isto dominovať pri výbere toho, čo sa bude večer pozerať. Najnovšie to potvrdzuje aj najnovší prieskum spoločnosti Nielsen.

Podľa neho sa po prvýkrát stalo, že televízni diváci viac pozerali streamovacie služby ako sú Netflix či Disney+ než bežnú káblovú televíziu. Streamovanie sa tak podľa prieskumu stalo najpopulárnejším spôsobom sledovania obsahu.

Podľa prieskumu v júli 2022 34,8 % divákov sledovalo streamovacie služby a 34,4 % káblovú televíziu.

Obsah pokračuje pod reklamou
Zdroj | Nielsen

So širokou dostupnosťou streamovacích služieb a bohatou ponukou obsahu bez reklám to nie je prekvapenie. Na druhej strane s rastúcou konkurenciou a cenami si budú bežní diváci vyberať, ktorú z množstva streamovacích služieb budú využívať a či im obsah za mesačné predplatné stojí.

Kým streamovacie služby chŕlia pravidelne nový obsah vrátane originálnej tvorby, káblové televízie môžu v tomto trende zaostávať.

Čo sa týka samotného pomeru streamovacích služieb, najpopulárnejšou bol Netflix s 8 % podielom. Nasledoval YouTube so 7,3 %, Hulu s 3,6 %, Amazon Prime Video s 3 %, Disney+ s 1,8 % a HBO Max s 1 % podielom.

Zdroj | Nielsen

Na záver je nutné dodať, že prieskum spoločnosti Nielsen berie do úvahy iba dáta zo sledovania na TV. Dáta zo sledovania cez smartfón či PC nie sú do prieskumu zahrnuté. Pokiaľ by boli, dá sa očakávať, že pomer používateľov streamovacích služieb by bol ešte vyšší.

Zdroj