Spoločnosť Meta dnes spravila veľký krok a rozširuje dostupnosť funkcie Facebook Reels pre systémy iOS a Android do viac ako 150 krajín po celom svete. Predstavuje aj lepšie spôsoby, ako pomôcť tvorcom zarábať peniaze.
Meta tvrdí, že používateľ na Facebooku a Instagrame strávi až polovicu času sledovaním videí, pričom Reels je najrýchlejšie rastúci formát obsahu. Zároveň sa v spoločnosti zameriavajú sa na to, aby boli Reels najlepším spôsobom, ako sa môžu tvorcovia spojiť s publikom a zarobiť peniaze.
Meta vyzdvihuje niekoľko tvorcov Reels ako Kurta Tocciho a jeho kocúra Dia alebo spisovateľku Andreu Gibson, ktorá ponúka čítanie svojej publikovanej poézie.
Predstavili aj bonusový program Reels Play, ktorý je súčasťou investície do tvorcov vo výške 1 miliardy dolárov a slúži na vyplácanie honorárov autorom vo výške až 35 000 dolárov mesačne na základe zhliadnutí.
Vytvárajú nové možnosti priameho speňažovania pre Facebook Reels prostredníctvom zdieľania príjmov z reklám a podpory fanúšikov. V nadchádzajúcich mesiacoch postupne rozšíria tento bonusový program do ďalších krajín, aby viac autorov mohlo získať túto výhodu.
Spoločnosť v prípade formátu Reels spúšťa dva typy reklám. Prvou bude bannerová reklama, ktorá sa zobrazuje ako polopriehľadné prekrytie v spodnej časti Reels. Druhou bude reklama so statickým obrázkom, ktorú môže tvorca umiestniť kdekoľvek v rámci Reels.
Každý autor v USA, Kanade a Mexiku, ktorý je súčasťou tohto programu reklám In-stream, má automaticky nárok na speňaženie svojich verejne zdieľaných Reels. Do polovice marca sa tieto testy rozšíria na autorov vo všetkých krajinách, kde sú tieto typy reklám dostupné.
Od októbra minulého roka Meta testovala reklamy na celej obrazovke medzi jednotlivými Reels a v priebehu nasledujúcich mesiacov ich sprístupnia na viacerých miestach po celom svete. Rovnako ako bežný obsah na Facebooku, ľudia môžu Reels komentovať, označiť Likeom, prezerať, ukladať, zdieľať a preskakovať.