Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Nový Brabus EQS posúva hranice aerodynamiky. Na výkon sa však akosi zabudlo...

Nový Brabus EQS posúva hranice aerodynamiky. Na výkon sa však akosi zabudlo...
Zdroj | Brabus
Tomáš Šmidák
Nový Brabus EQS posúva hranice aerodynamiky. Na výkon sa však akosi zabudlo...
Zdroj | Brabus
Zdroj | Brabus

Brabus sa už viac ako 45 rokov venuje úprave vozidiel značky Mercedes-Benz. Ich výtvory sú spravidla dizajnovo agresívnejšie, výkonnejšie a luxusnejšie ako verzia, z ktorej vychádzajú. Medzi aktuálne modely patrí napríklad Brabus Rocket 900 „ONE OF TEN“, upravená verzia modelu Mercedes-Benz AMG GT63 S s výkonom 900 koní.

Spaľovacie motory však postupne nahrádza elektrický pohon a tomuto trendu sa prispôsobil aj nemecký tuner. Predstavil totiž svoju verziu modelu Mercedes-Benz EQS.

Zdroj | Brabus
Obsah pokračuje pod reklamou

Dizajnérom sa podarilo urobiť elektrickú limuzínu ešte aerodynamickejšou. Znížili jej pruženie, upravili panely na karosérií a vymenili disky kolies za tie s lepším obtekaním vzduchu. Mercedes-Benz EQS má už teraz jeden z najnižších odporov vzduchu v kategórií sériových áut s hodnotou len 0,209. Úpravami sa túto hodnotu podarilo znížiť o 7,2 % na hodnotu 0,194.

Brabus tvrdí, že vďaka týmto úpravám sa dojazd zvýši v priemere až o 7 %. Aerodynamika by mala najlepšie fungovať v rýchlostiach od 100-140 km/h. Na 300 km ceste po diaľnici by ste tak mohli „ušetriť“ až 21 km, čo nie je vôbec zanedbateľná hodnota.

Zdroj | Brabus

Výkon ale v prípade tejto verzie zvýšený nebol, čo je pre nemeckého tunera atypické. Pravdepodobne však bude vychádzať z najvyššej verzie AMG s 658 koňmi, čo je viac ako dostačujúce pre väčšinu vodičov. Predný a zadný znak Mercedes-Benz bol nahradený logom Brabus a pribudli aj unikátne 22″ disky kolies. Očakávať tiež môžeme luxusnejší interiér, ktorému budú dominovať prémiové materiály ako drevo, koža či karbon.

Cena ani dostupnosť zatiaľ nie je známa.

Zdroj