Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Keď je plug-in hybrid výhrou, spoznaj Lexus NX 450h+

Keď je plug-in hybrid výhrou, spoznaj Lexus NX 450h+
TECHBOX
Keď je plug-in hybrid výhrou, spoznaj Lexus NX 450h+

Nový Lexus NX v hybridnej či nami testovanej plug-in-hybridnej verzii si zamilujete na prvý pohľad. Pozrite sa aj na TECH vychytávky, ktorými nás Lexus NX ohuroval počas celého týždňového testu.

Všimli ste si, ako extrémne rastú ceny pohonných hmôt? A skončí tento rast niekedy? Možno je najvyšší čas nevyberať si nové auto len podľa dizajnu, technológií, ale prím by mala hrať aj spotreba. Čím úspornejšie auto si vyberiete, tým viac to pozitívne pocíti vaša peňaženka doslova každou jazdou. Aké auto si však vybrať?

Rozhodne je dobré vsadiť na automobilku, ktorá má v ponuke viac druhov pohonu a ideálne, ak má takýto výrobca dlhoročné skúsenosti s alternatívnym pohonom. A práve značka Toyota a Lexus je tá, ktorá má s hybridným pohonom skúsenosti už 25 rokov. To dostatočne dlhá doba, aby sa vychytali aj tie najmenšie muchy mimoriadne praktického pohonu, kde nemusíte vaše auto nabíjať, no môžete si naplno užívať komfort, ticho a hlavne nízke prevádzkové náklady.

Dá sa ísť ešte ďalej, práve technológia plug-in hybrid môže byť ideálnou. Spája totiž výhody full hybridného automobilu s elektrickým. A tu má značka Toyota a Lexus tiež svojich zástupcov, napríklad plug-in-hybridný model Toyota RAV4, Toyota Prius či absolútnu novinku Lexus NX 450h+ Plug-in-Hybrid. Tieto automobily dokážu prejsť čisto len na elektrický pohon desiatky kilometrov, avšak ak sa vám batéria vybije, môžete si naplno užívať výhody full hybridnej technológie.

Pozrite si

Nový Lexus NX 450h+ je nadupaný plug-in hybrid, ktorý rozumie po slovensky!

Nový Lexus NX v hybridnej či nami testovanej plug-in-hybridnej verzii si zamilujete na prvý pohľad. Lexus dizajn modelu označuje ako „funkčná krása“, a treba uznať že ostré uhly a dynamické proporcie vás nadchnú od prvého momentu. Veľkou výhodou sú LED svetlomety so štvoricou projektorov, kde svetelné jednotky obsahujú až 11 čipov LED a dokonca ich svetelný výkon riadi predná kamera!

Nám v redakcii sa nový Lexus NX 450h+ veľmi páči aj zozadu, najmä LED svetlá tiahnúce sa cez celú šírku automobilu. Vôbec prvýkrát nechýba ani výrazný nápis LEXUS na veku kufra, ktorý sa objaví aj na ďalších nových modeloch LEXUS. A poteší aj veľký batožinový priestor, aj v prípade pohonu 4×4 sa môžete tešiť na približne 550 litrov. Nielen na nabíjací kábel, ale aj na batožinu pokojne aj na dovolenku sa tu miesto rozhodne nájde.

Určite vás zaujíma, ako je to s dojazdom na elektrický pohon. V tomto prípade máme k dispozícii batériu s kapacitou až 18,1 kWh. To je na plug-in hybrid vynikajúca hodnota, aktuálne ide o najvyššiu kapacitu vo svojej triede. Túto batériu viete nabíjať výkonom 6,6 kW, takže „plnú máte“ do 3 hodín v prípade nabíjania na wallboxe či na verejnej nabíjacej stanici. Z bežnej zásuvky to bude trvať dlhšie.

A koľko prejdete? Čisto na elektrický pohon dokážete prejsť reálne cez 60 km. Výrobca udáva hodnoty až 76 km resp. v mestskom režime až 89-98 km. To samozrejme závisí od štýlu vašej jazdy. Celkovo Lexus NX dosahuje v kombinácii s 2,5 litrovým štvorvalcovým hybridným motorom výkon až 306 koní (225 kW), je to teda poriadne žihadlo. Z 0 na 100-ku to dáte za 6,3 sekundy. A to všetko pri nízkych emisiách a nízkych prevádzkových nákladoch.

Pozrite si

Nie Bratislava, ale Košice prekvapili najväčším showroomom Toyota a Lexus

Nám sa podarilo jazdiť so spotrebou na úrovni 6 litrov, avšak ak by sme nabíjali pravidelne, dochádzanie Senec-Bratislava vieme dlhodobo len na čisto elektrický pohon, čo znamená extrémne nízke náklady na prevádzku. Ak denne chodíte kratšie trasy, škola, obchody, práca… garantujeme vám, že tankovať budete možno len raz za mesiac, ak aj to. Na nabíjanie doma či v práci si pritom zvyknete rýchlo, kábel máte s automobilom grátis a dokonca teraz k NX-ku dostanete aj 22 kW Wallbox LEXUS v hodnote 670 €.

Ak vás nové NX-ko už doteraz zaujalo, tak po vzhliadnutí interiéru sme presvedčení, že budete prehliadať cenník novinky. Čaká vás totiž extrémne komfortný a priestranný moderný interiér s koženým čalúnením. No všimnete si najmä obrovský 14-palcový HD Lexus Media displej.

Absolútnou novinkou sú však tzv. dotykové prepínače na volante. Totiž je dobré, ak máte všetky dôležité funkcie doslova pod palcom, avšak funkcií pribúda a tlačidiel na ich ovládanie by muselo byť na volante pre dokonalú pohodlnosť kvantum. Lexus to vyriešil práve týmito dotykovými prepínačmi. Majú viac funkcií a vy tie, ktoré práve ovládate vidíte na obrovskom 10-palcovom head-up displeji. Namiesto 4 funkcií každého prepínača máte k dispozícii 8 funkcií, prepnete si medzi nimi jediným tlačidlom pod prepínačom. Je to efektné, praktické a mimoriadne pohodlné.

Napríklad jediným prepínačom viete plnohodnotne ovládať funkcie inteligentného adaptívneho tempomatu, no zároveň si tu môžete nechať zobraziť panaramatický pohľad na okolie auta, zapnete vybrané funkcie klimatizácie a podobne. Skvelé! Druhým ovládačom viete ovládať médiá alebo telefón. Je na vás, aké funkcie si pre ovládače zvolíte.

Ďalšou vychytávkou je aj elektronická západka e-latch. Čo to je? To sa dozviete z nášho videa, rovnako aj to aký je 14-palcový displej systému Lexus Link Pro s jemným HD rozlíšením. Tu Lexus použil nový procesor, vďaka čomu je celý systém 3,6-krát rýchlejší ako v predchádzajúcej generácii. A to ste ešte nevideli nové hlasová ovládanie.

Pozrite si

Nový Lexus NX má ako prvý plug-in hybrid značky namierené na vrchol

Lexus NX450h+ plug-in-hybrid je moderné SUV plné technológií, pričom sa môžete tešiť na mimoriadne úspornú jazdu vďaka vyladenému plug-in-hybridnému pohonu. Toyota a Lexus to jednoducho vedia, prišli v správnom čase so správnym pohonom. Aj vďaka dlhoročným skúsenostiam s alternatívnymi pohonmi je NX model, ktorý by ste nemali prehliadnuť. Cena plug-in-hybridného modelu začína na 67 900 eurách. Pozrite si naše dojmy na novom videu 🙂