Reklama
Advertisement
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Honda Civic je späť už v 11. generácii, iný model ako hybrid si nekúpite

Honda Civic je späť už v 11. generácii, iný model ako hybrid si nekúpite
Zdroj | Honda
Richard Pliešovský
Honda Civic je späť už v 11. generácii, iný model ako hybrid si nekúpite
Zdroj | Honda
Zdroj | Honda

Viete, že Honda Civic je na svete už 50 rokov? Neskutočná doba, však? Koncern pri tejto príležitosti predstavil 11. generáciu novej Hondy Civic, ide výlučne o hybridný model poháňaný hnacou súpravou Honda e:HEV s novým 2-litrovým motorom.

Nový Civic zaujme elegantnou karosériou, ktorá neskrýva športového ducha. Vozidlo si však zachováva praktické uplatnenie, pre ktoré si ho obľúbili motoristi počas uplynutých desaťročí.

Zdroj | Honda

CIvic e:HEV má o 35 mm dlhší rázvor, vďaka tomu budú mať pasažieri väčší priestor a pohodlie. Svoju úlohu zohrajú i dvere batožinového priestoru, ktoré majú o 20 % nižšiu hmotnosť. Bočné zrkadlá sú upevnené k predným dverám, čím pomáhajú eliminovať mŕtvy uhol.

Zdroj | Honda

Srdcom infotainmentu je 9-palcový displej s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Vo vyššej triede Advanced je obrazovka vodiča vybavená 10,2-palcovým farebným LCD panelom s HD rozlíšením. V triedach Elegance a Sport výrobca umiestnil osem reproduktorov, Advance má dokonca až 12 reproduktorov značky Bose.

Zdroj | Honda

Výrobca použil hnaciu sústavu, ktorá sa skladá z dvoch výkonných elektromotorov spárovaných s novo vyvinutým 2.0-litrovým motorom s priamym vstrekovaním s Atkinsonovým cyklom. Hnacie ústrojenstvo poskytne maximálny výkon 135 kW a krútiaci moment 315 Nm. Spaľovací motor má účinosť 41 % a patrí tak k najúčinnejším sériovo vyrábaným motorom v osobnom automobile. Lítium-iónová batéria má 72 článkov.

Pozrite si

Wu-Chan preslávia popri víruse aj elektromobily. Honda tam postaví fabriku

Pokročilé hnacie ústrojenstvo plynulo prepína medzi EV, hybridným pohonom a motorom bez akéhokoľvek zásahu vodiča. Ten si môže vybrať zo štyroch režimov: Eco, Normal, Sport a Individual. Posledne menovaný umožňuje samostatné ovládanie motora, prevodovky a displeja ukazovateľa na prístrojovom paneli.

Zdroj | Honda

Hybrid ponúka rozšírenú výbavu bezpečnostných systémov a pomôcok pre vodiča, systém Sensing. Patrí do neho 100-stupňová predná širokouhlá kamera s vylepšeným rozpoznávaním chodcov, cyklistov, motorkárov, iných automobilov, ale aj ciest. Ako prvý Civic v histórii má sonarové senzory, štyri sú umiestnené vpredu a štyri vzadu.

Zdroj | Honda

Viete, že…

od prvého uvedenia na trh v roku 1972 sa predalo viac než 27,5 milióna kusov modelov Civic v 170 krajinách? Honda svoj záväzok elektrifikovať všetky hlavné modely v Európe do konca tohto roka dokončila novým Civicom len s hybridným pohonom.

Okrem nových systémov použil výrobca novo vyvinuté komponenty spĺňajúce normy Euro NCAP. Použité sú napríklad v prídavných nosníkoch dverí. Nájdete tu tiež 11 airbagov, sú umiestnené aj vzadu, no chránia i kolená pasažierom vpredu, jeden je dokonca medzi vodičom a spolujazdcom.

Novú Hondu Civic e:HEV si budete môcť kúpiť od jesene tohto roku.