Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Google vyvíja vlastnú alternatívu pre Dolby Vision a Atmos

Google vyvíja vlastnú alternatívu pre Dolby Vision a Atmos
Zdroj | Brett Jordan
Michal Sobek
Google vyvíja vlastnú alternatívu pre Dolby Vision a Atmos
Zdroj | Brett Jordan
Zdroj | Brett Jordan

Spoločnosť Google je veľkým hráčom v oblasti kodekov a aktuálne sa zameriava na alternatívne audio a video formáty, ktoré by mohli v budúcnosti nahradiť populárne Dolby Atmos a Vision.

Google sa chystá predstaviť dva nové mediálne formáty, ktoré budú ponúkať HDR video a 3D zvuk pod novou spotrebiteľsky rozpoznateľnou značkou bez licenčných poplatkov. Tie musí teraz platiť spoločnosti Dolby.

Video stránka formátovania Google je zameraná na to, aby ho umožnila koncovým používateľom zachytávať v prémiových formátoch a získať ho vo vyššej kvalite. Dnes je trendom priestorový zvuk, ako v Apple Music alebo Dolby Atmos.

Obsah pokračuje pod reklamou

Spoločnosť Dolby účtuje mesačný poplatok výrobcom za pridanie podpory pre Dolby Vision a Atmos. Tieto technológie propagujú najmä streamovacie platformy ako akúsi prémiovú službu. Pre príklad, výrobca streamovacích boxov v hodnote 50 dolárov musí zaplatiť približne 2 doláre za kus za Dolby Vision a Dolby Digital.

Google to chce vziať z opačného konca, pričom by tieto funkcie výrobcom a poskytovateľom služieb poskytoval úplne bezplatne. Jedným zo spôsobov, ako by spoločnosť Google mohla podnietiť prijatie týchto noviniek, je podpora služby YouTube, ktorá nepodporuje Dolby Atmos ani Vision.

Toto úsilie spoločnosti má kódové označenie Project Caviar a Google o ňom diskutoval s výrobcami hardvéru, ktorí by mohli ušetriť na nákladoch. Spoločnosť Samsung napríklad nepodporuje Dolby Vision na svojich televízoroch, pretože nechce platiť licenčný poplatok.

Pričom Samsung spoločne s Googlom vyvinuli technológiu HDR10+ ako bezplatnú alternatívu k Dolby Vision. To sa ale veľmi neuchytilo, preto to chce spoločnosť Google skúsiť znova.

Zdroj