Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Google si našiel nový spôsob, ako sledovať svojich používateľov

Google si našiel nový spôsob, ako sledovať svojich používateľov
Zdroj | ESET
Michal Sobek
Google si našiel nový spôsob, ako sledovať svojich používateľov
Zdroj | ESET
Zdroj | ESET

Operačný systém Android je tu s nami už od roku 2007. Odvtedy prešiel významných a výrazným vývojom. Jednou vecou však za iOS naďalej zaostáva – bezpečnosť. Síce je na skvelej úrovni, ale Google má stále potrebu nás špehovať.

Apple v roku 2020 v systéme iOS poskytol funkciu prihlásenia na sledovanie. Odvtedy spoločnosť Google sa pokúša uviesť na trh svoje vlastné riešenie pre Android a Chrome. A je skutočne tu – Privacy Sandbox.

Aj keď to znie dobre, ide len o nový systém sledovania pre Android a Chrome. Keď to bude spustené, až potom Google hovorí, že začne blokovať existujúce metódy sledovania, ako sú súbory cookie tretích strán.

Obsah pokračuje pod reklamou

Privacy Sandbox prichádza na Android v beta verzii. Postupne sa bude zavádzať do malého percenta zariadení so systémom Android 13 a zoznam podporovaných zariadení sa bude postupne rozširovať. Ak by aj vaše zariadenie bolo podporované, dostanete o tom notifikáciu priamo v systéme.

Tento systém v prehliadači Chrome a Android sleduje používateľov podľa záujmových skupín, teda nie individuálne, čo podľa spoločnosti Google predstavuje zlepšenie ochrany osobných údajov. Android si vytvorí váš reklamný profil a používateľské rozhranie vám umožní blokovať záujmy, ktorých reklamy nechcete vidieť.

Nejde o žiadnu veľkú zmenu, pretože v operačnom systéme Android už existujú rozhrania API na reklamu a zacielenie. Pridanie systému sledovania Privacy Sandbox do prehliadača Chrome je oveľa väčšou zmenou, pretože je to prvýkrát, čo bol reklamný systém zabudovaný priamo do prehliadača Google.

Pozrite si

Umelá inteligencia od Microsoftu uráža používateľov a chce sa stať človekom

Google má asi 80 % svojich príjmov z reklamy, takže vynútenie reklám do prehliadača Chrome a operačného systému Android nie je teda ničím výnimočným alebo nečakaným. Spoločnosť Google vlani uviedla, že plánuje podporovať existujúce funkcie reklamnej platformy najmenej dva roky a má v úmysle poskytnúť upozornenie na akékoľvek budúce zmeny. Z toho vypláva, že Google neplánuje reagovať na zníženie sledovania systému iOS aspoň do roku 2024.