Spôsob, akým v Európe sledujeme televízny či videoobsah sa mení. Dôvodom je vyššia penetrácia pripojených zariadní, aj dostupnosť online obsahu. Týždenne pritom trávime 6 hodín sledovaním online videoobsahu alebo TV.
Aj tieto výsledky sa dozvedáme z novembrovej štúdie Ericsson Mobility Report zameranej na Európanov. Naše návyky sledovania televízneho obsahu a videa sa totiž výrazne menia. On-demand sledovanie sa v Európe stáva kľúčovým spôsobom akým pozeráme TV obsah a dosahuje 30-percentný podiel na celkovom sledovaní.
Ak hovoríme o sledovaní TV a videa, dôležitosť mobilných platforiem ako notebooky, tablety a smartfóny rastie. Viac ako polovica Európanov používa smartfóny na sledovanie videoobsahu na týždennej báze. Špeciálne to platí u mladšej generácie, pričom tínedžeri sa na sledovaní obsahu prostredníctvom smartfónov podieľajú 25 percentami z celkového času sledovania.
Zároveň práve vďaka mladej generácii prechádza televízny prime-time, teda hlavný vysielací čas, výraznou zmenou a posunom. Dvaja z troch ľudí pod 25 rokov sledujú TV alebo videoobsah v posteli pred tým, než sa uložia na spánok. Jeden z troch spotrebiteľov v rovnakej vekovej hranici sleduje TV alebo videá na internete v posteli, ešte pred tým než vstáva.
V predošlom článku sme sa zo štúdie Ericsson Mobility Report (PDF) venovali časti rozoberajúcej počet pripojených zariadení v domácnostiach, čo má priamy súvis s dnešnou témou. Video zostáva nezastupiteľným fenoménom, je však prirodzené, že naše návyky, ako ho sledujeme, prechádzajú vývojom tak, ako všetko okolo nás.