Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Elektrické BMW iX1 je oficiálne tu. Dizajnom (ne)prekvapí

Elektrické BMW iX1 je oficiálne tu. Dizajnom (ne)prekvapí
Zdroj | BMW
Tomáš Šmidák
Elektrické BMW iX1 je oficiálne tu. Dizajnom (ne)prekvapí
Zdroj | BMW
Zdroj | BMW

Bavorský výrobca predstavil nový elektromobil radu iX. Prichádza s pokročilejšími technológiami a hlavne modernejším dizajnom, ktorý sa však na rozdiel od vyšších sérií tejto značky drží viac pri zemi.

BMW začalo podobne ako aj ostatné tradičné automobilky, postupne elektrifikovať svoje portfólio. Chce tým splniť svoj záväzok, ktorý hovorí o tom, že dokonca roka 2050 by mali 50 % ich predajov tvoriť čisto elektrické vozidlá. Po modeloch iX3, i4, iX a i7 preto prichádza aj elektrická verzia najmenšieho SUV značky, BMW iX1.

Zdroj | BMW

Nový model prichádza po boku novej generácie modelu X1. Ten prešiel už dosť potrebným redizajnom, nakoľko predošlá generácia bola predstavená už v roku 2016. Okrem dynamickejšie pôsobiacich tvarov sa tiež môžeme tešiť na nový dizajn predných a zadných svetiel a mohutnejšie pôsobiacu prednú masku. Tá je oproti predošlému modelu zase o kúsok väčšia.

Pozrite si

BMW iX 50 – parádny dojazd pretkaný TOP technológiami

Zdroj | BMW

Vylepšenie dostal aj interiér, v ktorom okrem nového volantu nájdete aj sedadlá s masážnou funkciou či nový infotainment systém. Ten sa skladá z 10,25″ virtuálneho kokpitu a 10,7″ hlavného displeja. Obe obrazovky sú mierne zakrivené, vďaka čomu sú viac orientované na vodiča a budú sa tým pádom aj lepšie ovládať.

Zdroj | BMW

Na oboch beží najnovšia verzia operačného systému od BMW, BMW Operating System 8. Ten môžete okrem dotyku ovládať aj pomocou hlasového asistenta či gest. Poteší tiež podpora Apple CarPlay a Android Auto. Vozidlo  bude možné aktualizovať na diaľku a podporovať bude SIM kartu s 5G pripojením.

Zdroj | BMW

Pod povrchom sa skrýva akumulátor s kapacitou 64,7 kWh, čo je aktuálne najnižšia hodnota z pomedzi všetkých BMW i modelov s výnimkou BMW i3. Aj napriek tomu by sa mal dojazd pohybovať na úrovni 440 km, čo je v tejto kategórií vozidiel štandard. Vstavaná nabíjačka bude mať výkon 11 kW, no za príplatok je možné ho zdvojnásobiť. Z verejných nabíjačiek ju budete môcť nabíjať výkonom maximálne 130 kW vďaka čomu by ste iX1 za ideálnych podmienok vedeli nabiť z 10 – 80 % za približne 29 minút.

Pozrite si

Americké žihadlo alebo nemecký športovec? – Tesla Model 3 vs. BMW i4

Zdroj | BMW

Nové BMW iX1, bude pri uvedení dostupné vo verzii xDrive30. O pohon sa v tomto prípade starajú dva elektromotory, vďaka čomu má iX1 pohon oboch náprav. Spoločne produkujú 272 koní a 494 Nm krútiaceho momentu, no v prípade krátkodobého „overboostu“ je možné zvýšiť výkon až na 313 koní.

Zdroj | BMW

Z 0 – 100 km/h by to mala novinka zvládnuť za 5,7 sekúnd. Nové a vylepšené tlmiče a podvozok by mali zabezpečiť komfortnú a tichú jazdu. DNA značky sa však nezaprie a vďaka nízkemu ťažisku a pohonu všetkých štyroch kolies, sa tiež môžete tešiť na športové jazdné vlastnosti.

Kedy príde k nám a s akou cenovkou, zatiaľ nie je známe.