Bollinger predstavil komerčnú OEM platformu pre elektromobily

ZDROJ | Bollinger

Startup Bollinger Motors vzbudil pozornosť najskôr plne elektrickým terénnym vozidlom Bollinger B1 a neskôr pozoruhodným, ale drahým pick-upom Bollinger B2. Cena oboch modelov má začínať na úrovni 125 000 dolárov (bez DPH) a výroba sa má rozbehnúť v tomto roku.

Či sa tak stane, uvidíme, pretože termín spustenia sériovej produkcie bol už niekoľkokrát posunutý.

Pozrite siBollinger predstavil nové verzie terénnych elektromobilov B1 a B2

Firma má však v elektromobilite ešte ambiciónejšie plány. Ako informoval magazín Electrek, Bollinger Motors sídliaci v americkom Michigane, predstavil elektrickú platformu a šasi, ktoré plánuje ponúkať výrobcom komerčných elektrických vozidiel.

ZDROJ | Electrek

Vozidlá Bollinger B1, aj B2 majú strohý a robustný dizajn, ktorý neulahodí každému, ale určite zaimponuje tým, čo preferujú praktické vlastnosti, odolnosť a jednoduchosť pred dizajnérskymi úletmi. Uvidíme, ako potenciálni záujemcovia zareagujú na dramatickú cenovku.

Bollinger chce teraz zúročiť svoju doterajšiu prácu na vývoji elektromobilov a odhaľuje elektrický podvozok, na ktorý by bolo možné montovať rôzne nadstavby úžitkových vozidiel.

Firma odhalila aj niektoré špecifikácie svojho patentovaného elektrického podvozku. Podľa generálneho riaditeľa Roberta Bollingera by mali platformu poháňať dva elektromotory, napájané štandardnou batériou o kapacite 120 kWh. Tú by mohla voliteľne nahradiť batéria s kapacitou o 50% vyššou (180 kWh).

ZDROJ | Electrek

Pohon všetkých kolies a nízke ťažisko, spolu s hydro-pneumatickým samonivelačným odpružením (nezávislým pre prednú a zadnú nápravu) otvárajú možnosti na stavbu terénnych vozidiel. Samozrejmosťou je ABS, elektronické riadenie trakcie a kontrola stability, či hydraulický posilňovač riadenia. Podvozok má užitočnú nosnosť viac ako 2,2 tony a zabudovanú nabíjačku a invertor s výkonom do 15 kW.

Pozrite siBollinger predbehol Teslu, má plne elektrický pick-up, ale za šialenú cenu

Bollinger uvádza, že E-podvozok sa bude vyrábať spolu s úžitkovými elektromobilmi B1 a B2 a komerčne dostupný by mal byť v priebehu roku 2021. Ak sa to podarí a zároveň bude o platformu medzi výrobcami záujem, obohatí to ponuku drahých „sparťanských truckov“ na trhu. Nad komerčným úspechom takéhoto zámeru však zatiaľ visí otáznik, aj v súvislosti s hranatým úletom od Tesly, chystaným modelom Cybertruck.

ZdrojElectrek

Komentáre k článku