Bollinger končí s výrobou elektromobilov B1 a B2, zákazníkov si ide hľadať inde

ZDROJ | Bollinger Motors

Americký start-up Bollinger Motors, ktorý pred pár rokmi predstavil svoje prvé dva elektromobily B1 a B2 oznámil, že končí s ich ďalším vývojom a nikdy ich vyrábať ani nebude. Tým potenciálnym zákazníkom, ktorí si niektorý z dvojice objednali automobilka vráti peniaze.

Hľadáte doplnky pre svoje auto? Skúste Heureku:

 

ZDROJ | Bollinger Motors

Na rozdiel od iných ukončení vývoja a výroby za týmto nie bankrot spoločnosti, ale jej presmerovanie. Namiesto komerčnej sféry sa bude sústreďovať na zjavne podstatne zaujímavejší segment biznis vozidiel. Pritom len pred vyše rokom Bollinger predstavil vynovenú verziu oboch modelov, ktoré mali zamieriť do výroby. Nestalo sa tak a Bollinger s výrobou B1 i B2 končí.

ZDROJ | Bollinger Motors

Unikátnosťou oboch bol stredový tunel cez celé vozidlo. Všetko potrebné totiž bolo v podvozku, alebo na jeho okrajoch. Stredom vozidla, od frunku až po zadnú časť mohlo byť vo vozidle čokoľvek, napríklad obrovský surf či aj obyčajný drevený hranol.

ZDROJ | Bollinger Motors

Bollinger však vyvinul skateboardový podvozok, na ktorom je automobilka schopná postaviť prakticky čokoľvek. Obmedzovať sa teda na pick-up a off-road je pre ňu zbytočné, navyše za výrobné ceny, ktoré je ochotné ich akceptovať mizivé percento zákazníkov. Na ňom vlastne stojí aj dodávka Deliver-E. Na rovnakom podvozku ale môže stáť obrovský pick-up, odťahové vozidlo, valník, vyklápač atď.

ZDROJ | Bollinger Motors

V predaji, resp. ponuke na dokončenie budú v predaji 4 rôzne platformy s rôznou dĺžkou. Všetky pritom majú ponúkať rovnaký dojazd, nad 200 míľ, teda nad 320 km. Rozdiel bude v ich dĺžke a teda možnostiach využitia nákladného priestoru. Najväčší podvozok je napríklad schopný mať na sebe dodávku s objemom 42 m3.

ZDROJ | Bollinger Motors

ZdrojBollinger Motors

Komentáre k článku