Model BMW X3 po facelifte omladol najmä technologicky, získal totiž väčšinu aktuálne dostupných bezpečnostných a asistenčných systémov výrobcu, vrátane LED svetiel.
Testovaná bronzová farba a výbava xLine modelu mimoriadne svedčí, navyše v kombinácii s hnedým koženým čalúnením ide o dokonalú kombináciu. Šesťvalcový trojliter pod kapotou s výkonom 259 koní s pohonom xDrive si zamilujete od prvého naštartovania.
Viete s ním jazdiť aj so spotrebou na úrovni 8 l/100 km. Spolu s doplnkovou výbavou však vytiahol cenníkovú cenu nášho auta na 76 625 €, čo je na X3 predsa len dosť. Nechýba vám tu však nič, a to ani špičkový farebný Head-Up displej, ktorý zobrazuje aj informácie z navigácie či multimédiá.
Adaptívny tempomat som si užíval celú cestu z Bratislavy do Martina a späť, pričom som ocenil jeho plynulé reakcie na zmeny rýchlosti áut pred vami. Akceleruje aj brzdí plynule, presne takto má fungovať systém, ktorý vám pomáha a neotravuje vás.
Škoda len, že asistent jazdných pruhov nie je aktívny a iba vibruje volantom. Ovládač iDrive je v tomto prípade s funkciou Touch, a tak na ňom môžete kresliť znaky napríklad pri vyhľadávaní v telefónnom zozname alebo v navigácii.
Je to mimoriadne návykové a rýchle. Rozhranie širokouhlého displeja má už novú grafiku, identickú s BMW radu 7, kde sa mi najviac páčilo informačné zobrazovanie obsahu jednotlivých položiek menu ešte predtým, ako na ne kliknete.
Pri jazde v teréne som ocenil aj 360-stupňový pohľad na okolie vozidla, za čo by som si ako majiteľ X3-ky určite priplatil. Počas testu som sa presvedčil, že BMW X3 napriek blízkej plánovanej výmene generácií, má stále čo ponúknuť. Tesne pred príchodom novej generácie navyše prídu určite veľmi zaujímavé zľavy.
A teraz si už nerušene pozrite, ako BMW X3 po facelifte vyzerá nielen zvonka, ale aj zvnútra.