Apple príde o dôležitého konkurenta v EV svete

ZDROJ | Vanarama

Elektromobilita je budúcnosť. Tejto vete verí tak veľa spoločností, že sa do tohto vzrušujúceho sveta púšťajú nielen zavedené automobilky, ale i tie bez skúseností. Huawei, či Sony môžu vyrábať veľmi dobré zariadenia, ale s automobilmi predsa len nemajú žiadne skúsenosti. To isté môžeme povedať o megafirme Apple.

Okrem Apple sa do biznisu s elektrickými automobilmi chystal aj jeho veľký konkurent Samsung. Teraz sa však zdá, že od tohto dáva ruky preč. Portál Korea Times totiž napísal, že svojmu najväčšiemu rivalovi, Apple, v oblasti smartfónov, nebudú konkurovať v segmente hotových elektromobilov. Kórejský technologický gigant sa totiž rozhodol, že nebude vyrábať elektromobily vlastnej značky.

Dobre informované zdroje zo Samsungu uviedli, že: „po dôkladných kontrolách, odpovediach a diskusiách s klientmi dospelo vrcholové vedenie spoločnosti Samsung ku konsenzu, že vpád do hotového segmentu EV nebude tým správnym riešením z hľadiska zisku, ani z pohľadu manažmentu klienta.“

ZDROJ | Vanarama

Medzi hlavnými dôvodmi je, že vedenie koncernu neverí prínos ziskov v blízkej budúcnosti. Trh je už teraz presýtený a okrem toho Samsung dodáva viacerým výrobcom elektromobilov komponenty. Išlo by tak o stret záujmov, výrobca sa chce vyhýbať akýmkoľvek možným konfliktom so svojimi exkluzívnymi klientmi.

Paradoxom je, že jedným z popredných zákazníkov Samsungu je Apple. Medzi oboma firmami je jedinečný vzťah, majú viacero súdnych sporov, napríklad ohľadne patentov, ale Samsung naďalej dodáva Apple napríklad displeje, či niektoré polovodiče.

Pozrite siVýrobca iPhonov predstavil nie jeden, ale rovno 3 elektromobily!

Na rozdiel od Samsungu je Apple v podstate dizajnérska spoločnosť, ktorá navrhuje svoje vlastné prémiové produkty, ich výrobu, vrátane komponentov, jej zastrešujú partnerské spoločnosti. Tak to bude aj od v prípade elektromobilu Apple. Určite nepôjde o ľudové vozidlo, naopak – ocitne sa v prémiovej triede, zrejme ešte nad Teslou Model S s cenou atakujúcou 100 000 dolárov.

Apple sa ľahko zbavil konkurenta, ale nedá sa povedať, že by sa mu vyčistilo „bojové“ pole.

ZdrojKorea Times