Dlhoročné budovanie imidžu spoločnosti zameranej na prvotriednu ochranu súkromia a dát používateľov sa v prieskume verejnej mienky neodrazilo. Apple skončilo v rebríčku verejnej mienky o dôveryhodnosti spoločností tretie, najhoršie však dopadol Facebook (Meta), TikTok a Instagram.
Denník The Washington Post sa opýtal tisícky amerických čitateľov na to, do akej miery dôverujú spoločnostiam Amazon, Apple, Google, Instagram, Microsoft, TikTok, YouTube a WhatsApp v otázke ochrany ich dát.
Čitatelia mali možnosť pri každej spoločnosti zaškrtnúť jednu z možností „do veľkej miery“, „do istej miery“, „nie veľmi“ a „vôbec nie“, prípadne hodnotenie danej spoločnosti vynechať v prípade, že na jej úroveň ochrany dát nemajú názor.
Najvyššie kombinované skóre pozitívnych odpovedí získal Amazon, ktorému do veľkej alebo aspoň do istej miery dôveruje v ochrane dát až 53 % opýtaných. Na druhom mieste skončil Google, ktorému dôveruje 48 % opýtaných a na treťom mieste napokon skončilo Apple s podielom 44 %.

Na chvoste rebríčka so 72 % skončil Facebook (Meta), ktorý si zároveň z nedávneho prieskumu Yahoo Finance odniesol aj titul „Najhoršia spoločnosť roka 2021“. Ľudia však nedôverujú ani čínskej sociálnej sieti TikTok a dcérskej spoločnosti Meta, sociálnej sieti Instagram.
Pozrite si10 technologických sklamaní roka 2021 – od nenaplnených očakávaní po nepodarky
Súčasťou prieskumu boli aj otázky na tému cielenej reklamy, ktorú až 82 % opýtaných považuje za otravnú, 74 % opýtaných za invazívnu a len 27 % opýtaných ju považuje za užitočnú.
Z odpovedí na ostatné otázky vyplýva, že väčšina opýtaných (až 64 %) si myslí, že americká vláda by mala výraznejšie regulovať tzv. internetové spoločnosti a zakročiť primárne v otázke ochrany súkromných údajov. V poslednom podobnom prieskume z roku 2012 sa pritom k tejto odpovedi prikláňalo len 38 % opýtaných.
ZdrojThe Washington Post,MacRumors
Komentáre k článku