Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

Amazon je najhodnotnejšou značkou súčasnosti

Amazon je najhodnotnejšou značkou súčasnosti
Zdroj | brandz.com
Juraj Recký
Amazon je najhodnotnejšou značkou súčasnosti
Zdroj | brandz.com
Zdroj | brandz.com

BrandZ už tradične ponúkli rebríček najhodnotnejších značiek sveta. Prekvapením je Amazon s obrovským posunov v porovnaní s minulým rokom.

Podľa rebríčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brand pre rok 2019 je najhodnotnejšou značkou súčasnosti Amazon s hodnotou 315,5 miliardy amerických dolárov. Hodnota spoločnosti medziročne stúpla o 52%, čo bolo spôsobené tým, že Amazon ponúka najrôznejšie služby, pokrýva viaceré kategórie a regióny. On-line obchod tak prerušil 12-ročné kraľovanie technologických spoločností na vrchole rebríčku. V roku 2018 bol treťou najhodnotnejšou značkou.

Zdroj | brandz.com

Druhé miesto si udržal Apple s hodnotou 309,5 miliardy amerických dolárov. Medziročne hodnota značky stúpla o 3%. Na tretie miesto sa prepadol Google. Jeho hodnota medziročne tiež narástla, konkrétne o 2%. V súčasnosti má spoločnosť hodnotu 309,0 miliardy amerických dolárov. V roku 2018 bol práve Google najhodnotnejšou značkou sveta. 

Pozrite si

Apple už nie je najhodnotnejšou firmou, predbehol ju Google

Zaujímavé je porovnanie rebríčku s hodnotou firiem podľa trhového stropu. Tomu kraľuje Microsoft s hodnotou približne 1 016 miliárd amerických dolárov. Amazon tu je na druhom mieste s hodnotou 916 miliárd, tretie je Apple s hodnotu 750 miliárd a Google na štvrtom mieste. Jeho cena v rebríčku trhového stropu je približne 750 miliárd amerických dolárov. 

Zdroj | brandz.com

Vráťme sa ale k hodnote značky spoločnosti. Poradie tu je založené na kombinácii objektívnych údajov, ale aj tých subjektívnych, čo tento rok zohralo významu rolu. Autori prieskumu BrandZ vychádzali z dát, ktoré získali od približne 3 miliónov respondentov, ktorých sa pýtali na približne tisícku značiek. Tieto dáta kombinovali s analýzou obchodného a finančného výkonu, ktorú poskytla spoločnosť Kantar Worldpanel. 

Je cítiť trend toho, že spoločnosti, ktoré ponúkajú služby, tak ako Amazon, sa budú drať v budúcnosti do popredia. Zdá sa, že práve služby sú ďalším evolučným technologickým krokom.