Aký vplyv má zima na dojazd elektromobilov? Záleží od modelu

ZDROJ | Fiat

Magazín Autocar si posvietil na dojazd elektromobilov v zimných podmienkach. Rovnaké elektromobily otestoval počas letných, aj zimných mesiacov. Výsledok je pomerne prekvapivý.

ZDROJ | Miloš Fusek | RevRats.sk

Budúci ale aj terajší majitelia elektromobilov intenzívne riešia pokles dojazd elektromobilov v zimných podmienkach. Na znížení dojazdu elektromobilu v zimných podmienkach sa zúčastňuje viacero faktorov. Odhliadnuc od použitia zimných pneumatík a s tým zvýšeným odporom pri jazde medzi najhlavnejšie prvky, ktoré zvyšujú spotrebu elektromobilu v zimných podmienkach patrí predovšetkým kúrenie.

Je to zjavné aj v tomto konkrétnom teste, kde sú zásadné rozdiely medzi vozidlami využívajúcimi tepelné čerpadlo na ohrev vzduchu v kabíne. Vo všeobecnosti na základe nameraných hodnôt sa navýšenie spotreby v zimných mesiacoch pohybuje na úrovni 20 %. Najlepšie hodnoty dosiahol Fiat 500 vybavený akumulátorom o kapacite 42 kWh, ktorý v zimných podmienkach dosahoval spotrebu vyššiu len o 15,2 %. Na opačnom konci máme Porsche Taycan 4s Preformance Plus, ktoré dosahuje spotrebu vyššiu o 20,1 %.

Kapacita akumulátora Dojazd v lete (míľ) Dojazd v zime (míľ) Rozdiel
Porsche Taycan 4S Performance Battery Plus 83,7 kWh 281 224 20,3%
Ford Mustang Mach-E Extended Range RWD 88 kWh 302 247 18,2%
ŠKODA ENYAQ iV 60 58 kWh 207 174 15,9%
Fiat 500 42 kWh Icon 37,3 kWh 140 118 15,7%

Modely s tepelným čerpadlom mali priemernú stratu dojazdu v zime približne 25 % v porovnaní s dojazdom odhadovaným podľa WLTP. Vozidlá bez tepelného čerpadla stratili v priemere okolo 34 % svojho dojazdu. Celý test prebiehal na normovanej trati, ktorá sa snažila realisticky simulovať bežnú premávku.

ZdrojAutocar

Komentáre k článku