Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

A je to tu, mesačné predplatné máme už aj v autách!

A je to tu, mesačné predplatné máme už aj v autách!
Zdroj | Tesla
Richard Pliešovský
A je to tu, mesačné predplatné máme už aj v autách!
Zdroj | Tesla
Zdroj | Tesla

Nič netrvá večne, menia sa aj obchodné praktiky. Ešte nedávno ste si mohli kúpiť program, resp. mobilnú aplikáciu a používať ju ešte aj na dôchodku. Dnes sa z niečoho takého bežného – kúpiť si a mať to – stáva rarita. Firmy prechádzajú na mimoriadne výnosný model, predplatné. Používateľom sa z toho otvárajú rybičky vo vrecku a to ešte nevedia, že to isté im pripravujú automobilové koncerny.

Už teraz sa v prémiových automobiloch objavuje možnosť dokúpenia si niektorej služby cez predplatné. O tom, že to bude čoraz horšie sa začína čoraz častejšie šepkať. Tesla v tom má jasno už dlhšiu dobu.

V priebehu rokov hľadala možnosti ako zarobiť, pardon, vylepšiť možností majiteľov elektromobilov. Odomknutím softvérových funkcií sa mohli dostať k zvýšeniu zrýchlenia, alebo k balíku Full Self Driving. Aby si to mohli aktivovať, museli sa prihlásiť do svojho účtu na webstránke.

Zdroj | Tesla

Neskôr Tesla umožnila urobiť upgrade priamo z mobilných aplikácií, čo však niektorí majitelia Tesiel omylom aktivovali a mali problémy s deaktiváciou (vrátením peňazí).

Teslu to zrejme inšpirovalo a prináša ďalší level zbierania smotany. Po novom si budete môcť rozšíriť funkcionalitu vozidla cez stredovú konzolu vo vozidle. Niektorí majitelia totiž hlásia, že s novou aktualizáciou softvéru (2021.40.6) prichádza nová karta Upgrade.

Momentálne je možné takto získať len predplatné Premium Connectivity, ale je evidentné, že ďalšie rozšírenia skôr či neskôr pribudnú.

Pozrite si

Za funkcie v interiéri BMW budeme možno platiť predplatné

Samozrejme, Tesla nie je jediná, ktorá objavila možnosť ľahkého zárobku. Ani iným známym značkám nestačí jednorázový príjem, ktorý majú z predaja vozidla a ďalších ziskov plynúcich z predaja náhradných dielov. Ešte minulý rok zverejnila americká asociácia Consumer Reports, že platiť za prenájom služieb a funkcií nie je voči motoristom fér.

Zdroj | BMW

Audi, BMW, Cadillac či Porsche sa nerozpakujú pýtať od majiteľov formou paušálov platiť za všedné funkcie. Napríklad BMW si vyslúžilo veľkú kritiku za spoplatnenie používania systému Apple CarPlay.

Niektoré funkcie sú z pochopiteľných dôvodov spoplatnené, napríklad mapy, ktoré sa neustále aktualizujú. Ale pýtať predplatné za Bluetooth, alebo vyhrievané sedadlá?

Čo hovoríte na predplatné vy? Myslíte si, že je to správna cesta, alebo len ďalší z mnohých spôsobov automobiliek, ako na vás ľahko zarobiť?