Reklama
Ďalšia story
Zatvoriť

Newsletter

Ďakujeme za váš záujem! Odteraz vám už neunikne žiadna novinka.
Ľutujeme, ale váš formulár sa nepodarilo odoslať.

5 tipov, ako sa nenechať napáliť na Black Friday

5 tipov, ako sa nenechať napáliť na Black Friday
Zdroj | Unsplash / Ave Calvar
Richard Pliešovský
5 tipov, ako sa nenechať napáliť na Black Friday
Zdroj | Unsplash / Ave Calvar
Zdroj | Unsplash / Ave Calvar

Sviatok konzumu? Možno, ale určite aj možnosť výhodných nákupov, ktoré potešia každého v akomkoľvek čase. Dnes, keď tu zúri inflácia je Black Friady ešte dôležitejšia akcia, ako kedykoľvek predtým, o to viac, že zľavy ponúka prakticky každý obchodní, nielen s elektronikou.

Horšie je to však s čestnosťou obchodníkov, o tom ale určite nepočujete po prvý raz. Viete však, ako nesadnúť na lep šikovným praktikám? Viete, ako zistíte, či ide naozaj o výhodný nákup, alebo sa vám to snaži niekto nahovoriť? Nie je všetko zlato, čo sa blyští, tak ako nie je niečo lacné len preto, že sa prečiarkne vyššia cifra a napíše druhá, oveľa lákavejšia?

1.

Overte si, či ide o naozaj výhodnú cenu

Obsah pokračuje pod reklamou

Dobrou správou pre spotrebiteľov je, že už konečne platí v Európskej únii zákon, ktorý zakazuje umelé zvýšenie cien tesne pred akciou, ceny by sa mali sledovať voči najnižšej cene za posledných 30 dní a k tej zarátať zľavu.

Napriek tomu nie je od veci zistiť si, za aké ceny sa v minulosti predávalo vami vyhliadnuté zariadenie. Veľmi dobrou pomôckou sú cenové porovnávače. Tie dlhodobo monitorujú ceny desaťtisícov produktov v e-shopoch. Asi najznámejší je Heureka. Pri každej položke si môžete pozrieť Vývoj ceny. Tam stačí kliknúť na zložku Od počiatku vekov, kde sa vám zobrazí cenový výov odkedy je produkt na trhu. Praktické, šikovné, užitočné.

E-shopy však používajú množstvo trikov, ktoré vás majú nalákať na kúpu. Nezaškodí si ich v krátkosti pripomenúť.

2.

Chválenkárstvo a silné reči

Solídny obchod nepotrebuje bombastické grafiky a opisy toho, aký úžasný je. Tie, ktoré potrebujú za každú cenu predať majú na stránke viac chválenkrástva, ako predávaných produktov. Zamysleli ste sa niekedy nad tým, čo vlastne znamená 100 % bezpečnosť pri nákupe, alebo 100 % záruka spokojnosti? S týmto sa „normálne“ e-shopy chváliť nemusia, je to samozrejmosť, rovnako tak ako zákonom stanovená 2-ročná záruka na tovar.

3.

Psychologický nátlak

Viete prečo sú akcie časovo obmedzované? Nie preto, aby neskrachovali (ha, ha), ale aby na vás tlačili a nútili vás rozhodnúť sa hneď. Dobre totiž vedia, že ak okamžite nevložíte vybranú položku do košíka, na 99 % si ju už nekúpite.

E-shopy vás takto prinútia rýchlo konať. Vidíte posledné 3 kusy na sklade a vy sa bojíte, že ak hneď nekúpite, nastane koniec sveta a už nikdy takú dobú cenu nedostanete. Nesadnite na lep. Výrobné linky chrlia takýchto produktov desaťtisíce, ak by ich aj jeden e-shop vypredal, kúpite to isté (a častokrát ešte lacnejšie) inde.

Ďalšou obľúbenou fintou je zobrazovanie informácie, koľko ľudí si práve ten „váš“ produkt pozerá. Opät chvíľka na zamyslenie, môže si ho kupovať každých 30 sekúnd zákazník z iného mesta na Slovensku? Nemôže.

Pozrite si

Ponuka Black Friday v NAY odhalená: 11 TOP tipov

4.

Pozitívne recenzie

Recenzie používateľov sú zaujímavým ukazovateľom, prečo sa rozhodnúť pre ten-ktorý produkt, ale tiež pomôžu pri voľbe, z ktorého e-shopu nakúpiť. V dnešnej hejterskej dobe nie je nič čudné, keď vidíte okrem priaznivých recenzií aj tie menej pozitívne. Na tom nie je nič divné, sto ľudí, sto chutí. Podozrivé však je, ak nemá daný výrobok/obchod ani jednú zlú recenziu. Vtedy zbystrite pozornosť. Môže ísť o falošné recenzie. V takomto prípade určite nakúpte inde.

Obsah pokračuje pod reklamou
5.

Gramatické chyby

Gramatické chyby síce môžu naznačovať neférovosť a využívanie internetového prekladača, ale aj to, že developer e-shopu nevie poriadne po slovensky. Ak však nedokáže s vami komunikovať správne, akú máte záruku, že obchodovať už bude „vedieť“ naozaj dobre? Ako môžete vedieť, či o pár mesiacov e-shop nevypne a vy nebudete mať kde uplatniť záruku? Ako si môžete byť istí, že prevádzkovateľ e-shopu, do ktorého zadávate rôzne údaje (e-mail, meno, adresa, telefóne číslo a prípadne číslo platobnej karty, ak ňou aj zaplatíte) nezneužije tieto citlivé dáta?