22 000 predobjednávok za prvých 7 hodín! Tesla Model 3 má nového konkurenta

ZDROJ | BYD Auto

Čínska automobilka BYD predstavila očávakávaný model Seal. Dostupný bude v štyroch verziách a prinesie so sebou technológiu štrukturálnej batérie.

Záujem o elektromobily neustále rastie. Dôkazom sú aj predaje modelu Tesla Model 3, ktorý je najpredávanejším elektrickým autom rokov 2018 – 2021. Preto niet divu, že konkurenční výrobcovia, sa snažia uchmatnúť si svoj podiel z tohto veľkého koláča, predstavovaním modernejších, výkonnejších a hlavne dostupnejších modelov. Jedným z nich je aj nový BYD Seal a treba povedať, že je na čo sa tešiť.

ZDROJ | BYD Auto

Čínska BYD Auto, je automobilka o ktorej ste možno nikdy ani nepočuli. Aktuálne však ide o štvrtvého najväčšieho predajcu elektrických a plug-in hybridných vozidiel na svete aj napriek tomu, že svoje autá predáva takmer výhradne len v domovskej Číne.

Pozrite siAko fungujú asistenti v elektromobile EQS? Otestovali sme aj záchrannú uličku

ZDROJ | BYD Auto

Nový model Seal, je priamym konkurentom Tesly Model 3 na čínskom trhu. Postavený je na novej, čisto elektrickej platforme e-platform 3.0. Tá bola vyvinutá tak, aby autám umožnila dojazd cez 1 000 km, pohon oboch náprav a tiež zrýchlenie z 0 – 100 km/h pod 5 sekúnd. Predstavená bola v roku 2021 s konceptom Ocean-X, z ktorého vychádza aktuálny model Seal.

ZDROJ | BYD Auto

Ten v sebe okrem moderného dizajnu a priaznivej cenovky, kombinuje aj niekoľko zaujímavých technológií. Prvou je štrukturálna batéria. V podstate ide o to, že namiesto klasického umiestnenia batérie pod podlahou alebo pod sedadlami ako v prípade Dacie Spring, sú jednotlivé články súčasťou kostry vozidla. To by malo podľa výrobcu zvýšiť využiteľný objem kapacity batérie o 60 % a zároveň zvýšiť bezpečnosť posádky v prípade čelnej zrážky o 50 %. Podobnú technológiu, začalo nedávno používať aj Tesla.

ZDROJ | BYD Auto

Model tiež využíva nové „čepeľové batérie“. Tie by mali poskytovať vyššiu energetickú hustotu oproti klasickým lítium-železo-fosfátovým batériám, dlhšiu životnosť a tiež vyššiu bezpečnosť v prípade kolízie. Ich maximálny dojazd by mal byť na úrovni 605 km a z 10 – 80 % by sa mali nabiť za 33 minút.

ZDROJ | BYD Auto

BYD Seal bude dostupný v štyroch verziách.

  • Standard Range RWD Elite:
  • Pohon zadnej nápravy
  • Odhadovaný dojazd: 550 km
  • Výkon: 150 kW (201 koní)
  • Maximálny výkon nabíjania: 110 kW
  • Cena: približne 32 000 dolárov

 

  • Standard Range RWD Premium:
  • Pohon zadnej nápravy
  • Odhadovaný dojazd: 550 km
  • Výkon: 150 kW (201 koní)
  • Maximálny výkon nabíjania: 110 kW
  • Cena: približne 34 000 dolárov

 

  • Long Range RWD:
  • Pohon zadnej nápravy
  • Odhadovaný dojazd: 700 km
  • Výkon: 230 kW (308 koní)
  • Maximálny výkon nabíjania: 150 kW
  • Cena: približne 40 000 dolárov

 

  • Long Range AWD Performance:
  • Pohon oboch náprav
  • Odhadovaný dojazd: 650 km
  • Výkon: 390 kW (522 koní)
  • Maximálny výkon nabíjania: 150 kW
  • Zrýchlenie z 0 – 100 km/h: 3,8 sekundy
  • Cena: približne 44 000 dolárov

NeprehliadniteTesla žiada majiteľov, aby svoje elektromobily nenabíjali v čase špičky

Ako vidíte, parametrovo ide o slušne vybavený elektromobil. Najvyššia verzia s cenou 44 000 dolárov je zároveň lacnejšia ako základná verzia Tesla Model 3. Dokonca aj verzia Model 3 Performance zaostáva za Seal-om dojazdom a výkonom. Napriek tomu je z 0 – 100 km/h rýchlejšia o 0,7 sekundy.

Dostupnosť ani cena BYD Seal v Európe zatiaľ nie je známa. V Číne však pôjde pravdepodobne o populárny model, nakoľko bolo za prvých 7 hodín od predstavenia predobjednaných 22 000 kusov.

 

ZdrojINSIDEEVs

Komentáre k článku